تاریخ انتشار : سه شنبه 3 مرداد 1402 - 7:57
کد خبر : 11111

امیرعبداللهیان و رئیس پارلمان جمهوری صربستان دیدار کردند

امیرعبداللهیان و رئیس پارلمان جمهوری صربستان دیدار کردند
امیرعبداللهیان و ولادیمیر اورلیچ رئیس پارلمان جمهوری صربستان عصر امروز در حوزه همکاری‌های دوجانبه خصوصا در بخش دیپلماسی پارلمانی در محل وزارت خارجه جمهوری اسلامی دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش نسیم صبا ازمهر، امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان و ولادیمیر اورلیچ رئیس پارلمان جمهوری صربستان در دیدار عصر امروز در محل وزارت امورخارجه، موضوعات مورد علاقه دو کشور در حوزه همکاری‌های دوجانبه خصوصاً در بخش دیپلماسی پارلمانی را مورد گفتگو و تبادل نظر قرار دادند.

وزیر امور خارجه کشورمان فرصت حضور رئیس پارلمان صربستان و هیئت همراه را برای ارتقای همکاری‌های دو کشور با اهمیت خواند.

امیرعبداللهیان روند رشد مناسبات فیمابین در بخش‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی را مثبت ارزیابی و ابراز امیدواری کرد تبادل هیأت‌های در سطوح عالی میان دو کشور استمرار داشته و در گسترش هرچه بیشتر همکاری‌ها ایفای نقش نماید.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار همچنین اهانت به قرآن کریم در سوئد و دانمارک را عامل جریحه‌دار شدن احساسات دو میلیارد مسلمان در جهان دانست و افزود: ما اهانت به کتب آسمانی را محکوم دانسته و معتقدیم نباید به بهانه آزادی بیان اجازه اقدام اهانت‌آمیز به مقدسات مسلمانان و پیروان ادیان الهی داده شود.

ولادیمیر اورلیچ رئیس پارلمان جمهوری صربستان نیز در این دیدار با قدردانی از سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران در حمایت از تمامیت ارضی و حاکمیت ملی کشورش، دیدار و ملاقات‌های انجام شده با رئیس جمهور اسلامی ایران و همچنین ریاست مجلس شورای اسلامی و برخی از وزرای ایرانی را مفید ارزیابی کرد و بر اراده دولت و پارلمان صربستان برای ارتقای مناسبات همه جانبه با جمهوری اسلامی ایران تاکید نمود.

وی ضمن ارزیابی مثبت از همکاری پارلمان‌های دو کشور تصریح نمود: به دلیل اهمیت مناسبات با جمهوری اسلامی ایران، گروه دوستی پارلمانی با جمهوری اسلامی ایران در پارلمان صربستان از پرشمارترین گروه‌های دوستی محسوب می‌گردد.

در این دیدار ابوالفضل عمویی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشت.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.