تاریخ انتشار : یکشنبه 17 دی 1402 - 6:32
کد خبر : 15020

ارشاد بدون در نظر گرفتن تفکرات سیاسی به هنرمندان خدمات می‌دهد

ارشاد بدون در نظر گرفتن تفکرات سیاسی به هنرمندان خدمات می‌دهد
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از ارائه خدمات مسکن و معیشت به اعضای صندوق هنر خبر داد و تصریح کرد: ارشاد بدون در نظر گرفتن تفکرات سیاسی به هنرمندان و اصحاب فرهنگ خدمات ارائه می‌دهد.

به گزارش نسیم صبا از مهر، محمد مهدی اسماعیلی شامگاه شنبه در جریان دور دوم سفر استانی دولت سیزدهم به استان زنجان در جمع اصحاب فرهنگ و هنر زنجان با اشاره به اینکه با سفر به استان‌ها به دنبال تحقق عدالت فرهنگی هستیم، افزود: این وزارتخانه مردمی‌ترین دستگاه دولت بوده و همه حلقه‌های میانی در آن متمرکز است.

وی با تاکید بر اولویت بحث کیفیت بر کمیت در اجرای برنامه‌های فرهنگی، اظهار کرد: در سطح کشور بیش از ۳۰۰۰ مسجد پایگاه قرآنی داریم که در حوزه فرهنگی تأثیرگذار است. همچنین ۲۵۰۰ مؤسسه قرآنی در سطح کشور فعال است. علاوه بر این در حال حاضر ۴۰۰۰ انجمن و ۲۶ هزار کانون فرهنگی و هنری در کشور مشغول به فعالیت هستند.

این مسؤول با بیان اینکه در شهر زنجان حتماً باید به یک مرکز اصلی زیرساختی تبدیل شویم، تصریح کرد: مهم‌ترین کار دولت کنونی، مردمی کردن حوزه فرهنگ و هنر و نیز قدم برداشتن در حوزه عدالت فرهنگی است، لذا این امر با قوت ادامه داشته و در طول یک سال و نیم اخیر بیش از صدهزار نفر در شهرستان‌های محروم، آموزش‌های فرهنگی، هنری، رسانه‌ای و حوزه صنایع‌دستی را دریافت کردند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اهمیت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد برای وزارتخانه متبوع، یادآور شد: در گذشته شاید اقدامات این مجموعه به عنوان فعالیت‌های حاشیه‌ای تلقی می‌شد اما خوشبختانه در حال حاضر مجموعه «فهما» خود را اثبات کرده و جزو کار اصلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی محسوب می‌شود.

وی با یادآوری اقدامات و خدمات خوب صندوق اعتباری هنر، ادامه داد: این صندوق به دنبال کارهای توسعه‌ای بوده و علی‌رغم پشتیبانی از فعالیت‌های فرهنگی و هنری به دنبال گسترش دایره شمول خود نیز است.

این مسؤول با اشاره به فعالیت قرارگاه شهید آوینی در کشور، خاطرنشان کرد: ارشاد به دنبال بودجه‌ریزی جدیدی در استان‌ها بوده تا برای اصحاب رسانه و فعالان قرآنی یک میز مستقل تأسیس و برای هر انجمن یک اعتبار سرانه که سقف آن یک میلیارد تومان است، پیش‌بینی کند.

اسماعیلی با بیان اینکه بحث آگهی‌ها به رسانه‌های غیرمکتوب در حال پیگیری است، افزود: دستورالعمل این موضوع به زودی ابلاغ خواهد شد.

وی در ادامه از ارائه خدمات مسکن و معیشت به اعضای صندوق هنر خبر داد و تصریح کرد: ارشاد بدون در نظر گرفتن تفکرات سیاسی به هنرمندان و اصحاب فرهنگ خدمات ارائه می‌دهد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه برای همه استان‌ها با حفظ طرح‌های کاری یک تحول جدی و بنیادین در نظر گرفته شده است، یادآور شد: ما امروز به دنبال این هستیم که نگاه به تهران متمرکز نباشد و این موضوع در جشنواره‌های ملی مشهود است.

وی شبکه خانگی را خوب ولی با انتقاد از وضعیت آن، ادامه داد: عده‌ای می‌خواستند القا کنند که دولت توجهی به فرهنگ و هنر ندارد ولی از ابتدای راه‌اندازی سینما ۵۷۰ مورد بود که امسال به ۹۰۰ مورد و تا پایان دولت سیزدهم به رقم ۱۰۰۰ مورد می‌رسد.

این مسؤول خاطرنشان کرد: بسیاری از کسانی که در دوره‌های آموزشی تربیت شدند، اکنون خودشان تبدیل به کسانی شدند که می‌توانند مجوز مؤسسات فرهنگی هنری بگیرند که مهم‌ترین بخش از اقدامات، مردمی کردن فرهنگ و هنر و عدالت فرهنگی است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.