تاریخ انتشار : دوشنبه 6 شهریور 1402 - 5:24
کد خبر : 11724

گفتگو بسترساز رفع سوءتفاهم‌ها و شکل‌گیری همکاری‌هاست

گفتگو بسترساز رفع سوءتفاهم‌ها و شکل‌گیری همکاری‌هاست
معاون سیاسی وزیر امور خارجه گفت: اگرچه ممکن است در نگاه دو کشور ایران و هلند تفاوت‌هایی وجود داشته باشد،اما گفتگوها در آغاز به رفع سو تفاهمات و در نهایت به تعامل میان طرفین کمک می‌کند.

به گزارش نسیم صبا از مهر، در تماس تلفنی علی باقری کنی معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان و مارسل دیفینک همتای هلندی، درباره آخرین وضعیت روابط جمهوری اسلامی ایران و هلند گفتگو شد.

در این تماس، باقری کنی با اشاره به سابقه مناسبات دو کشور تصریح کرد: ایران و هلند در شرایط جدیدی از همکاری قرار دارند که انتظار می‌رود در سایه اراده متقابل، همکاریها بیش از پیش گسترش یابد.

معاون سیاسی وزارت امور خارجه اظهار داشت: اگرچه ممکن است در نگاه دو کشور تفاوت‌هایی وجود داشته باشد، اما گفتگو و رایزنی مستمر همواره انتخاب اول جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با هلند بوده، چراکه معتقدیم این گفتگوها در آغاز به رفع سو تفاهمات و در نهایت به تعامل میان طرفین کمک می‌کند.

مارسل دیفینک معاون سیاسی وزارت خارجه هلند ضمن تاکید بر اهمیت گفتگو میان دو کشور، خاطر نشان ساخت: ماهیت دیپلماسی چیزی جز گفتگو نیست و اگرچه دیپلماسی همه مشکلات را برطرف نمی‌کند، اما می‌تواند سو تفاهمات را رفع نماید.

در این تماس، آخرین وضعیت مناسبات میان دو کشور در حوزه کنسولی نیز مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.