تاریخ انتشار : دوشنبه 14 اسفند 1402 - 7:03
کد خبر : 16241

کنترل خسارت سیلاب سیستان و بلوچستان توسط سدهای منطقه

کنترل خسارت سیلاب سیستان و بلوچستان توسط سدهای منطقه
مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: اگر سدهای منطقه وجود نداشت، حجم خسارت در روستاها به دلیل شدت بارش چند صد برابر بود و ذخیره آب توسط سدها و سایر سازه‌های منطقه به کاهش خسارت سیلاب ختم شد.

مجید محبی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا با اشاره سیلاب اسفند ۱۴۰۲ در استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: خوشبختانه سیلاب سال جاری هیچ خسارتی جانی در پی نداشته است.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان افزود: برآورد اولیه از حجم خسارت بر اثر سیلاب ۲ هزار میلیارد تومان است که عمده آن در زیرساخت‌های راه، کشاورزی و برق بوده است. حدود ۴۰۰ روستا بر اثر سیلاب اخیر تحت تاثیر قرار گرفته‌اند که عمده آن به دلیل بارش در محل بوده است.

*سدها نبودند، خسارت سیلاب چند ۱۰۰ برابر می‌شد
محبی تاکید کرد: اگر سدهای منطقه وجود نداشت، حجم خسارت در روستاها به دلیل شدت بارش چند صد برابر بود و ذخیره آب توسط سدها و سایر سازه‌های منطقه به کاهش خسارت سیلاب ختم شد.
به گزارش ایرنا با وجود سنگین تر بودن بارندگی نسبت به سیلاب سال ۱۴۰۰ در منطقه، عملکرد مناسب سازه‌های مدیریت منابع آب سبب شده تا خسارت جانی صفر بوده و خسارت مالی نیز ۴۳ درصد کاهش پیدا کند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.