تاریخ انتشار : سه شنبه 30 آبان 1402 - 8:03
کد خبر : 13855

کمیته ارزیابی پیشنهادات سرمایه گذاران داخلی و خارجی در مکران تشکیل شد

کمیته ارزیابی پیشنهادات سرمایه گذاران داخلی و خارجی در مکران تشکیل شد
وزیر راه و شهرسازی از اعلام آمادگی سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی برای سرمایه‌گذاری در منطقه مکران و تشکیل کمیته ارزیابی خبر داد و گفت: هم‌اکنون یک میلیون و ۹۰۰ هزار واحد نهضت ملی در قالب‌های مختلف در شهرها و روستاها در حال اجراست.

به گزارش نسیم صبا ازایرنا، مهرداد بذرپاش روز (دوشنبه ۲۹ آبان) در حاشیه نشست مشترک معاونان هماهنگی، امور عمرانی استانداری، مدیران کل راه و شهرسازی و مدیران بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار داشت: یکی از طرح‌های مناسب و کارشناسی شده ایجاد و احداث ۲۷ شهرک ساحلی جدید است که هدف‌گذاری ایجاد آن انجام شده است.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه مکان یابی ۲۷ نقطه شهرک ساحلی در منطقه مکران، ملاحظات زیست‌محیطی، پدافندی، امنیتی و سایر موارد را دارد، توضیح داد: ۲۷ نقطه ساحلی در کمیته فنی و شورای برنامه‌ریزی چهار استان بوشهر، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و خوزستان مورد بررسی قرار گرفت و به تصویب رسید. هم‌اکنون این ۲۷ نقطه ساحلی در مرحله ارایه و طرح در شورای‌عالی شهرسازی و معماری برای تصویب نهایی قرار دارد.

بذرپاش با تاکید بر اهمیت بررسی همه‌جانبه این ۲۷ منطقه ساحلی گفت: در برنامه است تا حداکثر طی یک ماه آینده مکان‌یابی ۲۷ نقطه شهرک ساحلی جنوب که مصوبه شورای برنامه‌ریزی استان را دارد در شورای‌عالی شهرسازی و معماری ارایه و مصوب شود.

عضو کابینه دولت سیزدهم ادامه داد: در کنار تصویب ایجاد ۲۷ شهرک ساحلی، طرح جامع تمامی این شهرها تهیه خواهد شد که مقرر است با مشارکت وزارت راه و شهرسازی، شرکت عمران شهرهای جدید و استانداری‌ها، این کار انجام خواهد شد.

بذرپاش با اشاره به طرح «هم‌پیوندی» که مربوط به استان‌های فاقد ساحل است، گفت: در این طرح، استانهای فاقد ساحل از مواهب دریا بهره‌مند خواهد شد.

به گفته وی، در مرحله بعد از تصویب در شورای‌عالی شهرسازی و معماری، طرح «هم‌پیوندی» استان‌های فاقد ساحل در هر کدام از استان‌ها تکمیل می‌شود و در اتاق بازرگانی، در نشست بازرگانان و فعالان اقتصادی استان مطرح و جذب سرمایه انجام می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی افزود: هم‌اکنون بسیاری از شرکت‌های بزرگ تولیدی و بازرگانی برای سرمایه‌گذاری در منطقه مکران اعلام آمادگی کردند. حتی در سفرهایی که به کشورهای منطقه انجام شد، کشورهای همسایه برای سرمایه‌گذاری در مکران، اعلام آمادگی کردند.

بذرپاش گفت: کمیته‌ای در وزارت راه و شهرسازی برای ارزیابی پیشنهادات سرمایه‌گذاری در مکران تشکیل شده که در حال ارزیابی پیشنهادها هستند.

وی افزود: عملیات ساخت شهرک‌های ساحلی از سال آینده آغاز می‌شود.

بذرپاش گفت: با توسعه زیرساخت‌ها تلاش می‌کنیم تا سرمایه‌گذاران بیشتری در مکران مشارکت داشته باشند.

وی ادامه داد: هم‌اکنون یک میلیون و ۹۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن با مدل‌های مختلف در حال ساخت است.

وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: تا پایان امسال ۵۰۰ هزار قطعه زمین روستایی و تا پایان دولت سیزدهم یک میلیون قطعه زمین روستایی تامین و تحویل می‌شود. در بخش شهری نیز برنامه امسال ۵۰۰ هزار قطعه زمین در شهرها در برنامه بوده که تاکنون ۴۰۰ هزار قطعه زمین شهری تامین شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.