تاریخ انتشار : شنبه 27 آبان 1402 - 6:24
کد خبر : 13747

کرمان جزو ۱۰ استان است که بیشترین فوتی در تصادفات جاده ای دارد

کرمان جزو ۱۰ استان است که بیشترین فوتی در تصادفات جاده ای دارد
معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان گفت: استان کرمان جزو ۱۰ استانی است که بیشترین فوتی ناشی از تصادفات جاده ای را دارد.

. به گزارش نسیم صبا:سید مهدی قویدل در نشست تخصصی حقوقی، معادن و بیمه ای ذیل کمیسیون ایمنی راه های استان کرمان که در راستای پیشگیری از تصادفات برگزار گردید،اظهار داشت:سوانح و حوادث حمل و نقل جاده ای و خسارات مالی و جانی ناشی از آنها در زمره مهمترین چالش هایی است که توجه و تعمق تحلیل گران ترافیک را بیش از پیش می طلبد و ضرورت دارد که جلسات بیشتری در این باره داشته باشیم تا برای به نتیجه رساندن معضلات جاده ای مطالبه گری و پیگیری لازم انجام شود.
معاون قضایی دادگستری استان کرمان ضمن بیان اینکه درخصوص مشکلات جاده ای و بحث حمل و نقل تاکنون جلسات متعددی برگزار شده است،
افزود: ادامه داد: در حال حاضر معضلات و حوادث ترافیکی پدید آورنده فاجعه عظیمی برای جامعه ماست به طوری که هرسال جان جمع زیادی از مردم را می گیرد و روزانه سه تا چهار درصد ثروت ملی را نابود می کند.
وی با اشاره به اینکه بیش از ۶۰ درصد از تصادفات رانندگی ناشی از اشتباهات و خطاهای راننده است، خاطرنشان کرد: اکثر اوقات نادیده گرفتن مقررات و همچنین خطاهای رانندگی نقش بسزایی در افزایش آمار تصادفات دارد.
معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان بیان داشت: ۳۰ نقطه در شمال استان و ۵ نقطه در جنوب استان بیشترین حادثه خیزی را در کرمان ایجاد می کنند که حمل و نقل و راهداری استان کرمان تعهد کرده است ۱۵ نقطه حادثه خیز در شمال استان تا پایان سال جاری رفع و اصلاح شود .
وی ابراز کرد: با توجه به اینکه حسب آمار اعلامی از سال ۹۳ تاکنون در کل کشور با افزایش ۵۹۲ درصدی وسیله نقلیه مواجه بوده ایم، می طلبد که در بحث توسعه راهها و جاده هاو زیرساخت ها و همچنین رفع نواقص مربوطه اقدام عاجل شود.
قویدل با بیان اینکه ۶۱ درصد از فوتی ها ناشی از تصادفات جاده ای در ۱۰ استان کشور بوده است، گفت: استان کرمان در جایگاه سوم از این تصادفات قرار دارد و باتوجه به اینکه ۶۰ درصد تصادفات در ۳۰ کیلومتری شهرها اتفاق می افتد لذا می طلبد که نقش بیمه ها در این مهم، پررنگ تر باشد.
معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان بیان داشت: در راستای بررسی و تحلیل ها در زمینه سوانح و حوادث حمل و نقل جاده ای سازمان های مختلفی از سطوح مختلف در افزایش ایمنی نقش دارند که در این میان شرکت های بیمه نقش بسزایی در بحث اطلاع رسانی و فرهنگ سازی و پیشگیری کاهش سوانح و حوادث دارند که اغلب نقش آنها بصورت غیرمستقیم است.
قویدل در ادامه با بیان اینکه یکی از مهمترین عوامل میزان بالای تصادفات در کشورمان عامل انسانی و ضعف فرهنگ رانندگی است،
افزود: نهادینه کردن فرهنگ صحیح رانندگی یکی از مهمترین راهکارها در این زمینه است که می طلبد همه دستگاه های آموزشی و فرهنگی، هنری و رسانه ها و شرکت های بیمه ای در این راستا با اطلاع رسانی و فرهنگ سازی، راه اندازی سیستم پیامکی، نصب پوسترهاو سایر فعالیت های پیشگیرانه، جهت کاهش تصادفات کمک کنند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.