تاریخ انتشار : شنبه 5 آذر 1401 - 6:07
کد خبر : 6114

دومین سالگرد ارتحال امام‌جمعه پیشین کرمان در بیت‌الزهرای سردار دل‌ها

دومین سالگرد ارتحال امام‌جمعه پیشین کرمان در بیت‌الزهرای سردار دل‌ها
مراسم دومین سالگرد ارتحال آیت الله سید یحیی جعفری امام جمعه فقید کرمان روز پنجشنبه با حضور مردم و جمعی از مسئولان در حسینیه موقوفه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی موسوم به بیت الزهرا برگزار شد.

به گزارش نسیم صبا:در این آیین که با حضور اقشار مختلف مردم، نماینده ولی فقیه در استان، استاندار و جمعی از روحانیون، مسئولان و نیروهای نظامی و انتظامی برگزار شد، حاضران با قرائت فاتحه یاد و خاطر امام جمعه فقید کرمان را گرامی داشتند.

آیت الله جعفری که از سال ۵۹ تا ۹۶ امام جمعه کرمان بود از سوی بنیانگذار انقلاب اسلامی و سپس مقام معظم رهبری به عنوان نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان منصوب شده بود که در روز نخست آذرماه سال ۱۳۹۹ درگذشت.

وی از روحانیون مبارز شهر کرمان بود که از سال ۴۲ در پیروزی انقلاب اسلامی نقش مهمی ایفا کرد.

نماینده پیشین ولی فقیه در کرمان همچنین در دوران دفاع مقدس حضوری پررنگ و جهادی در جبهه ها داشت و در حمایت هایی که برای جبهه انجام می شد همواره فعال بود.

آیت الله جعفری که بعد از اتمام جنگ نیز محوریت فرهنگی استان کرمان را برعهده داشت و در شورای فرهنگ عمومی همواره حضور می یافت و مردم را راهنمایی می کرد.

دومین سالگرد ارتحال امام‌جمعه پیشین کرمان در بیت‌الزهرای سردار دل‌ها+فیلم

به گزارش ایرنا امام جمعه رفسنجان در آیین دومین سالگرد وفات امام جمعه پیشین کرمان با بیان اینکه هرکس به نامی شناخته می شود اظهارداشت: برخی سیاسی، عالم، مجتهد، فیلسوف، جنگ آور و به مبارزه شناخته می شوند.

حجت الاسلام اصغر عسکری افزود: شهید سلیمانی جلوه های فراوانی داشت اما جلوه غالب او به عنوان مرد میدان است که در مقاومت و دفاع مقدس و مقابله با اشرار به عنوان مرد میدان بود که آسمانی شد.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری از ۶۰ عنوان برای شهید سلیمانی یاد می کنند عنوان کرد: برخی افراد دارای زندگی پاک، منزه و عاری از کدورت و ناخالصی بودند که خداوند از آنان به عنوان طیبین یاد می کند.

حجت الاسلام عسکری اظهار داشت: آیت الله سید یحیی جعفری امام جمعه پیشین کرمان از کسانی بود که از نظر اخلاقی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی، پاک و منزه بود.

امام جمعه رفسنجان گفت: او از مبارزان و انقلابیون بزرگ پیش از انقلاب بود که این گفته به استناد اسناد به جا مانده از آیت الله جعفری در ساواک است که این اسناد اکنون جمع آوری و به کتابی چندصد صفحه ای تبدیل شده است.

وی ابراز داشت: او در دوران دفاع مقدس از نظر مادی و معنوی رزمندگان را پشتیبانی می کرد و چیزی در میادین جنگ و پشتیبانی از رزمندگان کم نمی گذاشت.

حجت الاسلام عسکری افزود: آیت الله جعفری چهار دهه در سنگر امامت جمعه مردم را توصیه به تقوی کرد و نه تنها در گفتار بلکه در رفتار، امامت و همراهی داشت.

وی یادآور شد: روحانیت بشدت زیر ذره بین هستند و به آنان دروغ و تهمت نیز می زنند اما یک نفر حتی یک اتهام به ایشان نتوانست ‌وارد کند.

حجت الاسلام عسکری ادامه داد: درس مردم‌داری، ساده زیستن و گرفتار نشدن به برخی عناوین را از این مرد بزرگ بیاموزید زیرا او پیشگام بود و در موقعیت اجتماعی خود هرگز سیاست زده نشد.

امام جمعه رفسنجان بیان کرد: آیت الله جعفری با تمام وجود به امامین انقلاب ارادت داشت و به آنان عشق می ورزید؛ حتی کمترین زاویه ای نداشت و هرگز برای خود و اطرافیانش سودجویی نکرد.

وی تصریح کرد: هرگز از موقعیت خود سوء استفاده نکرد و حتی یک ریال از سهم سادات خود برنداشت در حالی که تا پایان عمر عاشقانه خدمت می‌کرد.

حجت الاسلام عسکری ابراز داشت: ایشان در تمامی زمینه ها از نظر سیاسی، اخلاقی، اعتقادی و اجتماعی نیز خالصانه زندگی کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.