تاریخ انتشار : سه شنبه 9 آبان 1402 - 7:55
کد خبر : 13282

وزیر فرهنگ با تجهیز تالار هنر کرمان موافقت کرد

وزیر فرهنگ با تجهیز تالار هنر کرمان موافقت کرد
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار استاندار کرمان با تجهیز تالار فرهنگ و هنر این استان که بهمن سال گذشته به بهره برداری رسیده، موافقت کرد.

به گزارش نسیم صبا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کرمان، این موافقت در دیدار روز دوشنبه استاندار کرمان و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی حاصل شد.

تالار مرکزی شهر کرمان، بزرگ‌ترین مجموعه فرهنگی هنری این شهر است که طرح مطالعاتی آن از سال ۸۲ آغاز شد. ساخت این پروژه بعد از تهیه طرح در سال ۸۸ در قالب مجتمع فرهنگی هنری تالار مرکزی شهر کرمان به عنوان یک پروژه ملی آغاز شد و در تمامی این سال‌ها مشکلات، مسائل و چالش‌های زیادی باعث تاخیر در بهره‌برداری از این پروژه و مانع تحقق وعده‌های مسئولان شده بود تا اینکه در یکسال دولت مردمی، به طور رسمی افتتاح شد. آنطور که مسئولان فرهنگی کرمان می‌گویند بیش از یک سوم کل اعتبارات این پروژه در همین یکسال و دولت سیزدهم تامین شد و تخصیص یافت.

سالن های اختصاصی تئاتر، همایش ها و موسیقی، گالری ها، نمایشگاه، کتابخانه و کارگاه ساخت دکور از قسمت های مهم تالار فرهنگ و هنر کرمان است که با معماری منحصر به فرد آن خاستگاه مناسبی برای برگزاری رویدادهای فاخر کشوری شده است.

براساس این گزارش، همچنین در دیدار استاندار و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان با وزیر فرهنگ علاوه بر مساعدت وزارتخانه برای تجهیز تالار فرهنگ و هنر کرمان،در خصوص عملیات تعمیر و مرمت در ساختمان میراثی موزه هنرهای معاصر کرمان به منظور افتتاح فاز دوم این مجموعه نیز تبادل نظر شد.

استاندار کرمان و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، همچنین مسائل و مشکلات چند نفر از هنرمندان کرمانی را هم در دیدار با محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مطرح کردند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.