تاریخ انتشار : یکشنبه 12 شهریور 1402 - 7:34
کد خبر : 11874

وزیر ارشاد: برای حل مشکلات هنرمندان برنامه ویژه داریم

وزیر ارشاد: برای حل مشکلات هنرمندان برنامه ویژه داریم
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: حوزه های مختلف این وزارتخانه برای حل مشکلات هنرمندان برنامه دارد که بخش قابل توجهی از این برنامه‌ها عملیاتی شده است.

به گزارش نسیم صبا از ایرنا، محمد مهدی اسماعیلی شامگاه شنبه در نشست با اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه استان بوشهر اظهار کرد: قبول داریم نارسایی‌های جدی در حوزهای مختلف وجود دارد که این مشکلات تنها با دست فعالان حوزه فرهنگ و هنر حل می شود.

وی بیان کرد: دولت و ادارت استانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نقش حمایتی و نظارتی دارند و تلاش ‌می‌کنند فعالیت‌های حوزه فرهنگ و هنر را بیش از پیش گسترش دهند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: در این راستا از ۵۸ دفتر سینمای جوان شماره حساب گرفته شده تا به هر کدام از آنها سه تا ۶ میلیارد تومان برای تجهیز کمک شود که مجموع این کمک‌ها به ۱۸۰ میلیارد تومان می‌رسد.

اسماعیلی اظهار کرد: به زودی نیز به هرکدام از انجمن های سینمای جوان چهار تا ۱۰ میلیارد تومان اختصاص داده می شود.

وی عنوان کرد: در رابطه با فعالیت موسسه های قرآنی نیز تلاش می‌شود مشکلات این موسسه‌ها به نحو مطلوبی حل شود.

اسماعیلی ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی نیز باید ظرفیت های خود را در اختیار گروه‌های هنری قرار دهند تا با دریافت مجوزهای موردنیاز شرایط برای ثبات و قوام فعالیت آنان فراهم شود.

وی افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در طرح‌های خود تلاش می کند فعالیت‌های منجر به راه اندازی موسسه‌های فرهنگی و هنری گسترش یابد.

اسماعیلی عنوان کرد: تاکنون ۱۰۰ هزار نفر در طرح آموزش رایگان فرهنگ و هنر در پوشش دوره‌های آموزشی قرار گرفته اند و کارهای مربوط به این افراد به خوبی پیش می‌رود.

وی گفت: همچنین برای حمایت موثر از طرح های اثربخش به صورت ویژه استقبال می‌شود.

هنرمندان بوشهر در این نشست از مشکلاتی که در حوزه تعزیه، موسیقی، آموزشگاه‌ها و موسسات فرهنگی هنری، هنرهای تجسمی، سینما، مد و لباس و کمبودهای زیرساخت‌های فرهنگی هنری استان وجود دارد، صحبت و خواهان حمایت جدی از جامعه فرهنگ و هنر استان شدند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.