تاریخ انتشار : چهارشنبه 1 آذر 1402 - 6:21
کد خبر : 13892

هیچ هواپیمای خارجی نمی‌تواند در خطوط داخلی ما پرواز کند

هیچ هواپیمای خارجی نمی‌تواند در خطوط داخلی ما پرواز کند
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: هیچ هواپیمای خارجی در داخل کشور بیش از ۶۰ ساعت نمی‌تواند باقی بماند و پرواز آن‌ها در خطوط داخلی ما غیرممکن است.

به گزارش نسیم صبا ازمهر، محمدباقر قالیباف در جلسه علنی عصر روز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی، اجازه مطرح کردن بند الحاقی ۲ ماده ۴۱ لایحه برنامه هفتم توسعه را نداد.

در این بند آمده بود: به منظور کمک به توسعه و فراهم نمودن دسترسی بهتر به حمل‌ونقل هوایی، به دولت اجازه داده می‌شود با رعایت ملاحظات امنیتی و با حفظ رقابت‌پذیری و حداقل سهم شرکت‌های هوایی داخلی از بازار به میزان مجموع تعداد مسافر هوایی جابجا شده در پروازهای داخلی در سال، ۱۴۰۲ با اخذ عوارض نسبت به اعطای اجازه پرواز به شرکت‌های هواپیمایی خارجی در مسیرهای داخلی از طریق مشارکت با شرکت‌های هواپیمایی داخلی تحت نظارت سازمان هواپیمایی کشوری، تا حداکثر ۵۰ درصد از مازاد تقاضای محاسبه شده حمل‌ونقل هوایی کشور در هر سال به گونه‌ای که سهم شرکت‌های هوایی خارجی بیشتر از ۳۰ درصد از کل بازار نگردد، اقدام نماید. منابع حاصل از عوارض دریافتی پس از واریز به حساب صندوق توسعه حمل‌ونقل، صرف توسعه و نوسازی ناوگان هوایی داخلی می‌شود. دستورالعمل این بند شامل تعیین نرخ عوارض و نحوه تأمین ایمنی پرواز با پیشنهاد سازمان هواپیمایی به تصویب شورای عالی هواپیمایی می‌رسد.

محمدباقر قالیباف در این مورد، گفت: این بند قابل طرح نیست، چرا که قانون تحریم‌ها اجازه این کار را به ما نمی‌دهد و هیچ هواپیمای خارجی در داخل کشور بیش از ۶۰ ساعت نمی‌تواند باقی بماند.

وی توضیح داد: در این بند آمده هواپیمای خارجی در خطوط داخلی ما بیاید و پرواز کند که این کار غیرممکن است و هیچ شرکت خارجی به دلیل تحریم نمی‌آید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.