تاریخ انتشار : پنجشنبه 13 مهر 1402 - 7:01
کد خبر : 12621

نوسازی ۲.۹ میلیون مسکن روستایی در کشور/ اقدام دولت سیزدهم بی‌سابقه است

نوسازی ۲.۹ میلیون مسکن روستایی در کشور/ اقدام دولت سیزدهم بی‌سابقه است
رییس سازمان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اقدام دولت سیزدهم برای افزایش وام مسکن روستایی را بی‌سابقه خواند و گفت: تاکنون ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار واحد مسکونی در روستاها مقاوم‌سازی شده که تصمیم امروز دولت تا پایان سال ۱۴۰۵ بیش از ۷۰ درصد خانه‌های روستایی نوسازی می‌شود.

به گزارش نسیم صبا:غلامرضا صالحی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، با اشاره به افزایش میزان و تعداد تسهیلات برای ساخت مسکن روستایی به ۳۵۰ میلیون تومان با تصمیم دولت، اظهار کرد: برای افزایش تسهیلات وام مسکن روستایی، همراهی و هم‌افزایی بین دستگاه‌های مرتبط در سال جاری صورت گرفت.

وی با اشاره به پیگیری‌های وزیر راه و شهرسازی برای افزایش تسهیلات ساخت مسکن روستایی، افزود: قبل از ارجاع به هیات دولت برای تصویب، پیگیری‌های خوبی در کمیسیون‌های تخصصی صورت گرفت و به طور قطع با مصوبه دولت موضوع، مقاوم‌سازی مسکن روستایی سرعت می‌گیرد.

رییس سازمان بنیاد مسکن گفت: با تصویب و اجرایی شدن افزایش تسهیلات وام روستایی ازنظر کمی و ریالی به هدف طرح مقاوم‌سازی ۷۰ درصد واحدهایی مسکونی روستاها تا سال ۱۴۰۵ نزدیک‌تر شده‌ایم.

صالحی تصریح کرد: از حدود ۵ میلیون و ۳۷۷ هزار واحد مسکن روستایی در کشور تا امروز حدود به ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار واحد مسکونی مقاوم‌سازی شدند، یعنی ۵۳ درصد از خانه‌های روستایی در سراسر کشور مقاوم‌سازی و نوسازی شدند.

وی با اشاره به پیشنهاد ارایه شده به هیات دولت برای تعیین نرخ سود ۵ درصدی برای تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی مسکن روستایی، بیان کرد: علاوه بر مقاوم‌سازی امسال در راستای نهضت ملی مسکن، ۵۰۰ هزار قطعه زمین به مردم در روستاها واگذار تا شاهد افزایش ساخت و ساز و نوسازی هر چه بیشتر واحدهای روستایی باشیم.

به گزارش ایرنا، تسهیلات ساخت مسکن روستایی امروز با تصمیم دولت، به ۳۵۰ میلیون تومان افزایش یافته و سهمیه سالانه تسهیلات مسکن روستایی نیز ۳۵۰ هزار واحد تعیین شده است.

پیش‌تر، سقف تسهیلات مسکن روستایی ۲۰۰ میلیون تومان برای نوسازی ۲۰۰ هزار مسکن روستایی بود که هم‌اکنون با تصمیم دولت این تعداد به سالانه ۳۵۰ هزار واحد افزایش یافته است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.