تاریخ انتشار : دوشنبه 9 اسفند 1400 - 17:14
کد خبر : 817

رئیس جمهوری لبنان نسبت به موفقیت مذاکرات وین ابراز امیدواری کرد

رئیس جمهوری لبنان نسبت به موفقیت مذاکرات وین ابراز امیدواری کرد
رئیس جمهور لبنان در دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران با اشاره به اینکه جزئیات مذاکرات وین بین ایران و قدرت‌های بزرگ بر سر مسائل هسته ای را دنبال می کند ابراز امیدواری کرد که این مذاکرات به موفقیت برسد.

رئیس جمهور لبنان در دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران با اشاره به اینکه جزئیات مذاکرات وین بین ایران و قدرت‌های بزرگ بر سر مسائل هسته ای را دنبال می کند ابراز امیدواری کرد که این مذاکرات به موفقیت برسد.

به گزارش نسیم صبا از ایرنا:، « میشل عون » امروز ( دوشنبه ) در دیدار با « محمد مهدی اسماعیلی » وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: موفقیت مذاکرات هسته ای به گونه ای که آسایش مردم و زندگی شاد آنها را تضمین کند نه تنها برای ایران بلکه برای کل منطقه مهم و نشانه صلح است.

وی با قدردانی از حمایت های جمهوری اسلامی ایران از مردم و دولت لبنان افزود: ایران توانست با شرایط سختی که با آن مواجه شد مقابله کند و به رغم اعمال تحریم ها و محرومیت ها صنایع خود را بدون آنکه چیزی را از مردمش دریغ کند، توسعه دهد و از این شرایط برای ثبت خلاقیت و نوآوری در بسیاری از زمینه ها استفاده کند.

«میشل عون» در این دیدار با ابلاغ سلام به «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور ایران از طریق وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ابراز امیدواری کرد که لبنان بتواند به زودی از بحران اقتصادی کنونی خارج شود.

محمد مهدی اسماعلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کشورمان نیز در این دیدار با ابلاغ سلام «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهوری اسلامی ایران به «میشل عون» اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران به مواضع اصولی ، محوری و محکم رئیس جمهور لبنان نگاه مثبت و قابل تقدیر دارد.

وی خطاب به میشل عون گفت: شما در طول دوران سیاسی خود تمام توان خود را برای حفظ وحدت دولت و مردم لبنان به کار گرفتید و توانستید کار خود را با موفقیت به پایان برسانید.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران با تاکید بر اینکه دولت جدید ایران سیاست خارجی باز و سازنده ای مبتنی بر ایجاد بهترین پل های اعتماد، همگرایی و گفت و گو با کشورهای منطقه به طور عام و کشورهای دوست و برادر به طور خاص دارد، گفت که تقویت پیوندهای همکاری و همگرایی سازنده بین کشورهای منطقه از یک سو امنیت و ثبات آنها را تضمین می کند و از سوی دیگر آنها قوی و از مداخله کشورهای خارجی جلوگیری می کند.

وی با اشاره به تحریم های اعمال شده بر ایران و موفقیت های جمهوری اسلامی به ویژه در مقابله با اثرات این تحریم ها و مبارزه با کرونا افزود: مذاکرات وین به شکل خوبی پیش می رود و می تواند به رسیدن به یک توافق مثبت و سازنده کمک کند.

اسماعیلی افزود: جمهوری اسلامی ایران اصرار دارد که توافق منصفانه، عادلانه، نهایی، دائمی و پایدار باشد به گونه ای که با تغییر دولت ها و حکومت‌های سیاسی در آمریکا لغو نشود و این می تواند بازتاب مثبتی بر همه کشورها و مردم منطقه داشته باشد.

وی در پایان با تاکید بر اینکه سفرش به بیروت نشاندهنده عزم ایران برای تحکیم روابط برادرانه با لبنان در همه زمینه ها به ویژه هنری، فرهنگی و فکری است، بیان کرد: در راستای هدف ایران برای افزایش تفاهم فرهنگی و هنری با لبنان، امشب هفته فرهنگی ایران را در بیروت افتتاح می کنیم که در آن گروه های هنری، موسیقی و فرهنگی شرکت خواهند کرد و مردم لبنان با آخرین محصولات هنری و فرهنگی ایران آشنا خواهند شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد که ایرانی ها دست دوستی و همکاری با لبنان دراز کرده اند و با توجه به ظرفیت ها و توانمندی های پیشرفته جمهوری اسلامی در زمینه تولیدات هنری و فرهنگی آمادگی کامل برای تقویت و تحکیم روابط دوجانبه در همه زمینه ها به ویژه تولیدات هنری و فرهنگی و در اختیار قراردادن این دستاوردها به مردم لبنان را داریم.

وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران برای آغاز مجموعه ای از تولیدات مشترک در حوزه های سینما، انتشارات و هنری و موسیقی آمادگی دارد ابراز امیدواری کرد که در آینده نزدیک ایران بتواند میزبان هفته فرهنگی لبنان در تهران یا در یکی از شهرهای بزرگ ایران باشد تا مردم ایران بتوانند با نوآوری های فرهنگی و هنری لبنان آشنا شوند.

محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز شنبه – ۷ اسفند ۱۴۰۰- برای شرکت در مراسم هفته فرهنگی ایران در لبنان به این کشور سفر کرده است. این رویداد فرهنگی و هنری دوشنبه ۹ اسفند ۱۴۰۰ با اجرای ارکستر ملی ایران گشایش می‌یاید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.