تاریخ انتشار : پنجشنبه 16 آذر 1402 - 6:52
کد خبر : 14269

نقشه راه همکاری‌های تهران-مسقط هر چه سریع‌تر تهیه شود

نقشه راه همکاری‌های تهران-مسقط هر چه سریع‌تر تهیه شود
معاون اول رییس‌جمهور گفت: باید نقشه راه همکاری‌های اقتصادی بین تهران-مسقط هر چه سریع‌تر تهیه شود تا اراده مسئولان رده بالای دو کشور، به گام بزرگ در ارتقای همه‌جانبه روابط تبدیل شود.

به گزارش نسیم صبا ازمهر، «محمد مخبر» معاون اول رئیس‌جمهور در دیدار «قیس بن محمد الیوسف» وزیر تجارت، صنعت و توسعه سلطنت عمان با تأکید بر روابط دیرینه، تاریخی و برادرانه دو دولت-ملت ایران و عمان در طول دهه‌های گذشته و قدردانی از مواضع سلطنت عمان در قبال جمهوری اسلامی ایران در مجامع و سازمان‌های بین‌المللی اظهار کرد: نقطه قوت روابط دو کشور در این بوده که در طول سالیان گذشته، تحت تأثیر هیچ‌گونه تحولات سیاسی قرار نگرفته و جمهوری اسلامی ایران همواره بر گسترش همکاری‌ها با عمان تأکید و استقبال کرده است.

معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه روابط اقتصادی و تجاری ایران و عمان همپای روابط مستحکم و قوی سیاسی گسترش نیافته است، افزود: برگزاری اجلاس کمیسیون همکاری‌های مشترک در دولت سیزدهم باید بستری برای افزایش حجم مبادلات مالی، اقتصادی و تجاری شود چراکه افق جدیدی در مناسبات ایران و عمان در دولت سیزدهم باز شده است و تمامی تعهدات و موافقات انجام شده بین دو کشور را کاملاً حمایت، پشتیبانی و پیگیری خواهیم کرد.

وی افزود: باید نقشه راه همکاری‌های اقتصادی بین تهران-مسقط هر چه سریع‌تر تهیه شود تا اراده مسئولان رده بالای دو کشور، به گام بزرگ در ارتقای همه‌جانبه روابط تبدیل شود.

مخبر همکاری‌های صنعتی و معدنی به ویژه ایجاد شهرک‌های صنعتی را ایده‌ای مهم در افزایش روابط دو کشور دانست و ادامه داد: با حل‌شدن مسائل بانکی و مالی، صدور مجوزها و تسهیل در رفت‌وآمدهای هیأت‌های تجاری و بخش خصوصی دو کشور، زمینه‌های سرمایه‌گذاری و صادرات و واردات فراهم خواهد شد.

معاون اول رئیس‌جمهور همچنین با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و قدردانی از موضع‌گیری به موقع سلطنت عمان در مقابل جنایات و نسل‌کشی مردم مظلوم فلسطین ادامه داد: جنایات جنگی صهیونیست‌ها دل همه مسلمانان و وجدان بیدار بشریت را به درد آورده است اما برخی از مجامع بین‌المللی تاکنون اقدام و عکس‌العمل قابل توجهی در قبال این رژیم جعلی از خود نشان نداده‌اند و امیدواریم این جنایات هر چه زودتر متوقف شود و عاملان آن، به سزای اعمال خود برسند.

در گسترش روابط تجاری و اقتصادی، به دنبال مسیرها و راهکارهای جدید باشیم

«قیس بن محمد الیوسف» وزیر تجارت، صنعت و توسعه سلطنت عمان نیز در این دیدار تصریح کرد: سفر هیأت‌های بلندپایه سیاسی دو کشور و همچنین دیدار رهبر جمهوری اسلامی ایران و سلطان عمان نشانگر ارادت، علاقه‌مندی و محبت بین دولت و مردم و همچنین عمق استحکام و ریشه‌دار بودن روابط دو کشور است و سلطنت عمان همواره بر گسترش روابط تجاری و اقتصادی با توجه به ارتباطات گسترده سیاسی دو کشور تاکید ویژه دارد.

وی با تأکید بر اینکه باید در گسترش روابط تجاری و اقتصادی به دنبال مسیرها و راهکارهای جدید همکاری ایران و عمان باشیم، گفت: در طول دو سال گذشته اقدامات بسیار خوبی در زمینه‌های استفاده از ارز ملی دو کشور در مبادلات، حل مشکلات گمرکی، پروژه‌های مشترک تجاری، سرمایه‌گذاری‌های صنعتی و معدنی و حوزه انرژی و میادین مشترک گازی اتخاذ شده است.

محمد الیوسف گفت: پیگیری‌ها و حمایت‌های معاون اول رئیس‌جمهوری اسلامی ایران، مایه دلگرمی و افزایش تلاش‌های مقامات ایرانی و عمانی در زمینه گسترش روابط تجاری و اقتصادی دو کشور است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.