تاریخ انتشار : سه شنبه 26 دی 1402 - 7:13
کد خبر : 15239

نخستین واکنش آمریکا به حملات موشکی بامدادی ایران در منطقه

نخستین واکنش آمریکا به حملات موشکی بامدادی ایران در منطقه
سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا در نخستین واکنش به حملات شبانه یگان موشکی سپاه پاسداران به مقر گروهک‌های تروریستی در عراق و سوریه مدعی شد که هیچ آسیبی به کارکنان و مراکز آمریکا گزارش نشده است.

به گزارش نسیم صبا از مهر، در پی حملات کوبنده بامدادی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به پایگاه‌های جاسوسی موساد و تجمعات گروهک‌های تروریستی در عراق و سوریه، خبرگزاری رویترز به نقل از مقامات رسمی آمریکا ادعا کرد که در جریان این حملات، هیچ آسیبی به کارکنان و یا مراکز آمریکایی گزارش نشده است.

از سوی دیگر، پایگاه خبری المیادین در گفت‌وگو با «ادریان واتسون»، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا مدعی شد: در جریان گزارش‌ها مبنی بر اصابت موشک‌ها به شمال عراق و سوریه قرار گرفته‌ایم.

وی افزود: هیچ یک از کارکنان یا مراکز آمریکایی در این حملات هدف قرار نگرفت، ما با مسئولان بلندپایه عراق و مسئولان اقلیم کردستان در تماس بودیم.

در ادامه واکنش‌ها، خبرگزاری رویترز بامداد سه‌شنبه به نقل از «۲ مقام آمریکایی» مدعی شد که حملات موشکی در عراق هیچیک از تأسیسات ایالات متحده را تحت تأثیر قرار نداده و آمریکا هیچ تلفاتی نداشته است.

رویترز به نام این مقام‌ها اشاره نکرد و افزود که آنان از اظهارنظر بیشتر در اینباره اجتناب کردند.

در خبری مرتبط، شبکه ای. بی. سی نیوز نیز به نقل از یک منبع امنیتی عراقی که نامش را فاش نکرد، گزارش داد که در این حملات چهار نفر کشته شدند.

این منبع مدعی شد که هیچ نیروی آمریکایی یا اعضای نیروهای ائتلاف کشته نشدند.

از سوی دیگر، منابع رسانه‌ای کردستان عراق اعلام کردند که منزل یک کرد عراقی به نام «پیشه وا دزه‌ای» هدف حملات موشکی قرار گرفته است.

رسانه شمال عراق مدعی شدند که دست‌کم چهار موشک به منزل این تاجر کرد برخورد کرد و تعدادی آمبولانس به منطقه ملاعمر در حومه اربیل اعزام شد.

گفتنی است سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ساعتی پیش در اطلاعیه‌ای از هدف قراردادن و انهدام مقر جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) در اقلیم کردستان عراق و مقر تروریست‌ها در سوریه با موشک‌های بالستیک خبر داد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.