تاریخ انتشار : پنجشنبه 14 اردیبهشت 1402 - 8:08
کد خبر : 10007

سال تحصیلی جدید حدود ۸۰ پروژه آموزشی در استان افتتاح و در اختیار دانش‌آموزان قرار می گیرد

سال تحصیلی جدید حدود ۸۰ پروژه آموزشی در استان افتتاح و در اختیار دانش‌آموزان قرار می گیرد
به لحاظ وجود سرانه ی فضای آموزشی در پائین ترین ردیف در استان قرار داریم

به گزارش نسیم صبا:علی بابایی فرماندار کرمان در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان که با حضور رضا رضایی مدیرکل آموزش و پرورش و رضا هدایتی مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان برگزار گردید، با گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید آیت ا… مطهری و تبریک روز معلم، گفت: شهرستان کرمان با وجود مرکزیت استان به لحاظ وجود سرانه ی فضای آموزشی در پائین ترین ردیف در استان می باشد.
فرماندار کرمان با استناد به آمار آموزش و پرورش افزود: درحال حاضر تعداد ۱۳۵ هزار دانش آموز در ۵۷۰ مدرسه دولتی و ۵۱ هزار دانش آموز در ۴۳۲ مدرسه غیر دولتی مشغول به تحصیل می باشند که از این تعداد تنها ۴۱۵ مدرسه دارای استحکام بوده و ۱۵۵مدرسه فرسوده محسوب می شوند .
وی ادامه داد: تعداد ۹۳مدرسه نیاز فوری به بازسازی داشته و تعداد ۶۲ مدرسه نیز تخریبی است .
رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان کرمان سرانه ی فضای دانش آموزی در شهرستان به ازای هر دانش آموز را ۴ مترمربع و میانگین تراکم کلاسی را ۲۹ نفر برشمرد و ابراز داشت: متاسفانه میزان تراکم کلاسی در شهر کرمان بالاتر از سرانه و استاندارد است که این امر باعث دشواری های فراوان برای معلمان می شود .
فرماندار کرمان با اعلام اینکه تعداد ۲۹مدرسه در حال ساخت در شهرستان وجود دارد ابراز امیدواری کرد با ساخت مدارس جدید خلاء پائین بودن سرانه فضای آموزشی تا حدودی جبران شود .
علی بابایی با تأکید بر اقامه نماز جماعت در مدارس، تعداد ۱۰۴ را مدرسه فاقد نمازخانه مستقل و ۳۲ مدرسه را نیز فاقد سرویس بهداشتی کافی برشمرد.
رئیس شورای آموزش و پرورش کرمان وجود مدارس فاقد سیستم گرمایشی و سرمایشی مناسب که تعداد آنها به ۱۴۳ مدرسه می رسد و همچنین تعداد ۱۵ مدرسه کانکسی را از دیگر مشکلات آموزش و پرورش شهرستان کرمان دانست .
وی اظهار داشت: تعداد بالایی از مدارس بخش گلباف و شهداد سوله های ساخته شده از ده ۱۳۶۰ است که کاربری آموزشی نداشته و تاثیر منفی بر روحیه دانش آموزان دارد.
فرماندار کرمان با ابراز نگرانی از این آمار بیان داشت: بخش قابل توجهی از فضای آموزشی با همکاری بخش خصوصی و خیرین تامین گردیده اما درصورت عدم اختصاص منابع کافی به حوزه آموزش و پرورش در آینده شاهد مشکلات بیشتری در این حوزه خواهیم بود.
دکتر رضایی مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز در سخنانی ضمن تقدیر از تلاش فرماندار و بخشداران در رفع مشکلات آموزش و پرورش شهرستان اظهار داشت: مبلغی بالغ بر هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار در سفر ریاست محترم جمهور به استان کرمان به آموزش و پرورش اختصاص داده شده که بخشی از آن جذب گردیده است.
وی افزود: برای سال تحصیلی جدید حدود ۸۰ پروژه آموزشی در استان افتتاح و در اختیار دانش‌آموزان قرار می گیرد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان با اعلام آغاز ساخت ۷۲ مدرسه جدید با اعتباری بالغ بر ۴۲۰ میلیون تومان در استان بیان کرد: ۳۱ درصد به فضای ورزشی مدارس استان کرمان نیز اضافه شده است.
وی با بیان اینکه ۴۰ میلیارد تومان جهت ساخت و بهسازی سرویس های بهداشتی مدارس استان تخصیص داده شده، گفت: ۴۰۰ کلاس درس در استان نیز به تجهیزات سرمایشی و گرمایشی استاندارد مجهز شده است.
رضایی از ساخت ۱۰۰ مدرسه در استان کرمان خبر داد و گفت: تمام پروژه‌های نیمه ‌تمام ستاد درسال جاری تکمیل و تحویل داده می‌شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.