تاریخ انتشار : سه شنبه 31 مرداد 1402 - 6:59
کد خبر : 11552

نایب رییس کمیسیون اقتصادی: اقدامات زیست‌محیطی دولت با یک دهه گذشته برابری می‌کند

نایب رییس کمیسیون اقتصادی: اقدامات زیست‌محیطی دولت با یک دهه گذشته برابری می‌کند
- نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: اقدامات سازمان حفاظت محیط زیست طی یک سال و نیم گذشته بی‌نظیر بوده است که با فعالیت‌های یک دهه گذشته محیط زیست پایدار کشور برابری می‌کند.

به گزارش نسیم صبا از ایرنا، شهباز حسن پور روز دوشنبه در مراسم معارفه سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمان با بیان اینکه باید از تمامی ظرفیت‌ها به نفع مردم استفاده شود افزود: امروز دولت مردمی آیت الله رییسی موفقیت‌های بسیار خوبی باوجود همه فراز و نشیب‌ها و تحریم‌های ظالمانه داشته و یکی از این موفقیت ها، عضویت ایران در کنوانسیون های مختلف زیست محیطی دنیاست.

وی با بیان اینکه امروز محیط زیست کشور بر پایه اصول علمی، تخصصی و فنی اداره می شود و میدانی عمل می کند اظهار داشت: سه دوره عضو فراکسیون محیط زیست پایدار مجلس شورای اسلامی بودم و با همه دولت ها کار کردم؛ ما همه داخل یک کشتی هستیم و فعالیت می کنیم که اگر لطمه ای به آن برسد، همه غرق می شویم و این موضوع اصلاح طلب و اصولگرا ندارد.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: فعالیت های محیط زیست برای آینده فرزندان ما کمتر گفته شده و ما حتی گاهی مشکلات را به گونه ای جلوه می دهیم که همه فکر می کنند محیط زیست مانع توسعه و پیشرفت شده اما سازمان محیط زیست نه تنها باعث کندی نیست بلکه به پیشران مسایل اقتصادی کشور تبدیل شده است.

حسن پور یادآور شد: شاید جایی به قوانین ایرادی وارد باشد که بایستی به جای اینکه تولیدکننده را به سمت محیط زیست بفرستیم، مشوق هایی در نظر بگیریم و خود، داوطلبانه بهترین پیشنهاد برای خدمت ارائه دهد.

وی در ادامه فعالیت های مجلس شورای اسلامی در این حوزه را ارزشمند خواند که از آن استفاده نشده و عنوان کرد: در قانون معادن به استانداران اختیاراتی دادیم و اعلام کردیم هر صنعتگری بخواهد در بحث های زیست محیطی فعالیت کند تا ۲۰ درصد مشمول معافیت مالیاتی می شود و این پول به جای واریز به خزانه کشور در اختیار مدیران آن مجموعه قرار می گیرد تا در حفظ محیط زیست پایدار سرمایه گذاری کند.

نایب رییس کمیسیون اقتصادی: اقدامات زیست‌محیطی دولت با یک دهه گذشته برابری می‌کند

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: تنها راه تحقق اقتصاد سبز و رسیدن به موفقیت، توجه به محیط زیست است اما ما باید محیط زیست را براساس زیست‌بوم هر استان بنویسیم.

وی افزود: متاسفانه حتی یک صفحه در مورد هیچ اداره ای زیست بوم محلی نداریم و بخشنامه های خلق‌الساعه را می پذیریم؛ معتقدم اگر مدیران جهادی، جسورانه و شجاعانه تصمیم گیری کنند و میدانی وارد عمل شوند، می توانیم با این قوانین مشکلات مردم را حل کنیم و در رونق و توسعه کشور گام اساسی برداریم.

حسن پور گفت: در نشست استانداران نیز اعلام کردم که باید فکری برای کارمندان کنید وگرنه همه با این حقوق ناچیز باید زیرپوشش کمیته امداد بروند؛ دولت ها در مسایل اقتصادی همواره ناکارآمد بوده اند لذا باید کار اقتصاد را به بخش خصوصی واگذار کنیم و این مهم را در شهرستان سیرجان و بردسیر پیاده سازی کردیم که نرخ بیکاری این شهرستان ها منفی شد.

توسعه راهی غیر از توجه به محیط زیست ندارد

به گزارش ایرنا معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری کرمان نیز با گرامیداشت یاد شهیدان رجایی و باهنر و هفته دولت گفت: مفهوم توسعه در قرن حاضر و زمان فعلی دستخوش تغییرات ساختاری قرار گرفته و اگر زمانی نگاهی به توسعه به معنای توجه به تولید ناخالص داخلی بود، مفهوم آن امروزه از این تعریف فراتر رفته و مفهومی است که باید به کیفیت زندگی مردم و محیط زیست توجه بیشتری کند.

علی بیگ زاده افزود: اگر بخواهیم دستیابی به توسعه پایدار را در جامعه اسلامی دنبال کنیم باید در چارچوبی این منابع محدود و غیرقابل جایگزین را مدیریت کنیم و توسعه غیر از توجه ویژه به محیط زیست راهی ندارد.

وی ادامه داد: مردم از محیط زیست انتظار دارند که عوامل آلوده کننده آب، خاک، هوا، مواد زاید و آفت کش ها بررسی شود.

بیگ زاده با بیان اینکه خواسته مدیریت استان کرمان از اداره کل حفاظت محیط زیست، توجه به نیروی انسانی این مجموعه است، تصریح کرد: همچنین هرچه فضا به حاشیه برود، روند توسعه را کند می کند. منابع مالی تملک دارایی قابل توجهی در حوزه این اداره کل وجود دارد که باید تا روز ۳۱ شهریورماه سال جاری جذب شود.

هیچ تنگنایی برای حمایت از تولید نداریم

سرپرست جدید اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمان نیز گفت: کرمان ظرفیت نیروی انسانی و توان کارشناسی بالایی دارد.

مجتبی نیک طبع عنوان کرد: در چارچوب قانون و ضابطه هیچ تنگنایی برای حمایت از تولید نداریم اما به هیچ عنوان در مقابل آلودگی و تخریب کوتاه نمی آییم.

وی با بیان اینکه از سمن ها(سازمان های مردم نهاد)، انجمن های زیست محیطی و بازنشستگان سازمانی در تصمیم گیری ها استفاده می شود افزود: اگر از ظرفیت استان کرمان برای پست های مدیریتی استفاده نکنیم فرصت سوزی کرده ایم.

نیک طبع یادآور شد: ساماندهی پرسنل را در برنامه داریم ضمن آنکه تغییرات مدیریتی در راستای چابک سازی این اداره کل و تصمیم های جمعی در راستای منافع سازمانی خواهد بود؛ با قوت، همکاری و همیاری محیط زیست را به جایگاه شایسته خود می رسانیم.

به گزارش ایرنا همچنین از خدمات یک سال و چهار ماهه طالب خالویی به عنوان مدیرکل سابق در حالی که در این نشست حاضر نشده بود، قدردانی به عمل آمد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.