تاریخ انتشار : یکشنبه 18 تیر 1402 - 7:14
کد خبر : 10775

بیشترین ذخایر سازمان انتقال خون کشور در دولت سیزدهم محقق شد

بیشترین ذخایر سازمان انتقال خون کشور در دولت سیزدهم محقق شد
مدیرعامل سازمان انتقال خون کشور گفت: بیشترین ذخیره خون این سازمان در دولت سیزدهم محقق شده‌ و ذخایر خونی امسال نسبت به سال‌های گذشته قابل توجه است.

به گزارش نسیم صبا از ایرنا، دکتر مصطفی جمالیان شامگاه شنبه در آیین آغاز رسمی فعالیت مجمع خیرین انتقال خون استان مرکزی افزود: ذخایر خون سازمان انتقال خون کشور امسال نسبت به طول فعالیت این سازمان بی سابقه‌است.

وی ادامه داد: ذخایر خون سازمان انتقال خون کشور اکنون بین هشت تا ۱۰ روز است در صورتی که در طول فعالیت این سازمان ذخایر خون سازمان بین چهار تا پنج روز بوده‌است.

مدیرعامل سازمان انتقال خون کشور خاطرنشان کرد: امروزه ۱۰۰ درصد نیاز بیماران در بیمارستان‌های کشور توسط این سازمان تامین می شود که این مهم بی سابقه‌است.

جمالیان گفت: ۸۵ درصد خون مورد نیاز بیماران در بیمارستان‌های کشور در گذشته توسط سازمان انتقال خون کشور تامین می شد.

وی با یادآوری ۳۸ هزار خون‌گیری در استان مرکزی افزود: سه فرآورده از خون استخراج می شود که خونگیری از این افراد، جان ۱۲۰ هزار بیمار در کشور و استان را نجات داده‌است.

مدیرعامل سازمان انتقال خون کشور یاد آور شد: ۶۲ میلیون اهدای خون در طول تاریخ فعالیت این سازمان انجام شده که فرآورده‌های خون این افراد برای ۱۲۰ میلیون نفر مورد استفاده قرار گرفته‌است.

جمالیان اظهار کرد: سازمان انتقال خون کشور سال گذشته به عنوان سازمان انتقال خون آسیا شناخته شد و شاخص‌های این سازمان در حد کشورهای پیشرفته اروپایی و آمریکا است.

وی عدم انجام پیوند بنیادی خون را از جمله مشکلات سازمان انتقال خون کشور عنوان کرد و افزود: اکنون ۷۰۰ نفر از کودکان کشور به دلیل عدم انجام این آزمایش جان خود را از دست می دهند.

مدیرعامل سازمان انتقال خون کشور ادامه داد: نیاز است خیران در این حوزه وارد شده و زمینه انجام آزمایش‌های بنیادی خون را در کشور فراهم کنند.

جمالیان یاد آور شد: انتقال خون استان مرکزی سال گذشته جزء ادارات ضعیف انتقال خون کشور بود که امسال با تلاش و کوشش مسئولان و کارکنان، این اداره کل بر اساس آمارهای دفتر نظارت و عملکرد سازمان انتقال خون کشور رتبه نخست را در کشور به خود اختصاص داده‌است.

سازمان انتقال خون ایران در سال ۱۳۵۳ تاسیس شد و با این اقدام، انتقال خون در ایران قانونمند و از پراکنده کاری در این زمنیه جلوگیری شد.

اکنون سازمان انتقال خون در ایران بالاترین و تنها مرجع تصمیم‌گیری در زمینه تامین و توزیع خون و فرآورده‌های خونی سالم در کشور است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.