تاریخ انتشار : چهارشنبه 24 آبان 1402 - 6:21
کد خبر : 13683

مسئول صنفی: آسانسور برخی ساختمان‌های مطرح کرمان مجوز ایمنی ندارد

مسئول صنفی: آسانسور برخی ساختمان‌های مطرح کرمان مجوز ایمنی ندارد
سرپرست اتحادیه آسانسور و پله برقی کرمان با اشاره به اینکه برخی آسانسورهای ساختمان‌های مطرح بدون مجوز ایمنی و تایید صلاحیت کار می‌کنند گفت: آسانسورهای بیمارستان افضلی پور، ساختمان قدیمی بیمارستان شهید باهنر، برج هزار و یکشب، پله برقی و آسانسور پاساژ آزادی، برج شفا، ساختمان جدید استانداری و پله برقی چهارراه طهماسب‌آباد از جمله این موارد است.

به گزارش نسیم صبا از ایرنا، حمید عباسی روز سه شنبه در نشست با خبرنگاران ضمن ابراز گلایه و نگرانی از فعالیت شرکت های بدون مجوز آسانسور و پله برقی که با جان مردم بازی می کنند گفت: پنج آسانسور برج اول هنوز تایید استاندارد را دریافت نکرده که هر زمان می توانند مشکلاتی را به وجود بیاورد.

وی به فعالیت شرکتی بدون مجوز در عرصه خدمات آسانسور و پله برقی در استان کرمان اشاره کرد و گفت: صلاحیت این شرکت در سال ۹۹ به دلیل تخلفاتی که انجام داده بود در مرکز ملی تایید صلاحیت تایید نشد اما اداره کل استاندارد سه ماه در برابر اعلام این مورد مقاومت کرد، با وجود تخلفات با این شرکت مماشات شد و به دستگاه قضا معرفی نشد.

سرپرست اتحادیه آسانسور و پله برقی کرمان با تاکید بر اینکه چرا نام استاندارد به دلیل منفعت برخی افراد باید خدشه دار شود گفت: خصومتی با اداره کل استاندارد و هیچ فرد دیگری نداریم و غیر از منافع مردم چیزی مد نظر ما قرار ندارد.

وی با تاکید به اینکه این شرکت بدون مجوز تاکنون بیش از ۲ هزار بازرسی از آسانسورها انجام داده و ۵۲ گواهی نامه فاقد اصالت توسط این شرکت صادر کرده است افزود: آمار حوادث آسانسور در کرمان زیاد است لذا مردم باید بدانند تجهیزات مورد نیاز آسانسورها را از شرکت‌های دارای مجوز تهیه کنند.

عباسی افزود: افراد برای اطلاع از وضعیت آسانسورها می توانند شناسه ایمنی نصب شده در کابین آسانسور را به سامانه ۱۰۰۰۱۵۱۷ پیامک کنند تا از آخرین وضعیت تاییدیه ایمنی آسانسور مطلع شوند.

وی اظهار داشت: در صورت ارسال کد ۱۰ رقمی درج شده در کابین آسانسور، اطلاعات آسانسور از نظر ایمنی برای فرد ارسال کننده پیامک ارسال می شود.

سرپرست اتحادیه آسانسور و پله برقی کرمان ادامه داد: افراد توجه داشته باشند در صورتی که محتوای پاسخ پیامک ارسالی “در حال بررسی است” باشد به معنی این است آسانسور هنوز تاییدیه لازم را اخذ نکرده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به استقلال اتحادیه آسانسور از سال ۱۳۹۷ اشاره کرد و گفت: از این زمان استانداردسازی آسانسورها نظم بیشتری پیدا کرد به طوری که حدود ۹۰ درصد شکایات مردمی در این بخش طی سال گذشته نیز کاهش داشته است.

عباسی به تشکیل هیات صلح طی سال ۱۴۰۰ در اتحادیه آسانسور اشاره کرد و گفت: انجام این مهم و عضویت در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی یکی از دستاوردهای این اتحادیه است.

وی تصریح کرد: آمادگی برای ارائه آموزش های لازم به مهندسان عضو نظام مهندسی ساختمان در بخش آسانسور و پله برقی به صورت رایگان وجود دارد؛ ۲ شرکت بازرسی معتبر در کل استان وجود دارد که فقط یکی از آنها بومی است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.