تاریخ انتشار : شنبه 28 مرداد 1402 - 4:47
کد خبر : 11460

مردم جنوب و شرق کرمان از چه امکانات درمانی برخوردارند

مردم جنوب و شرق کرمان از چه امکانات درمانی برخوردارند
وزیر بهداشت به تشریح امکانات درمانی و بهداشتی در مناطق جنوبی و شرقی استان کرمان پرداخت.

به گزارش نسیم صبا از مهر، بهرام عین اللهی، با اشاره به بازدید خود از پروژه‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی جنوب و شرق کرمان، از اجرای ۳۰ طرح بهداشتی و درمانی در دانشگاه علوم پزشکی جیرفت و شهرستان‌های تحت پوشش این دانشگاه خبر داد.

وی همچنین به ساخت بیمارستان ۹۶ تختخوابی شهرستان عنبرآباد و بازدید از روند احداث آن اشاره کرد و یادآور شد: در کهنوج، یک دستگاه پیشرفته ام آر آی نصب شده که مانع از مراجعه مردم این شهرستان برای اقدامات تشخیصی پیشرفته به سایر مناطق می‌شود.

وزیر بهداشت در ادامه به ارائه توضیحاتی درباره بازدید خود از بیمارستان ۱۲ فروردین و پروژه بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی کهنوج پرداخت و افزود: در سفر استانی رئیس جمهور ۲۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی کهنوج در نظر گرفته شده بود که این پروژه تا کنون ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی در ادامه به بازدید از بیمارستان پاستور و پروژه بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی بم، اشاره و عنوان کرد: ضریب اشغال بیمارستان پاستور بم، ۸۱ درصد و نشان دهنده بهره وری مناسب و استفاده حداکثری از ظرفیت بخش‌های بستری و اعمال جراحی این بیمارستان است.

عین اللهی همچنین از اجرای پروژه بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی امام خمینی (ره) بم با پیشرفت فیزیکی ۲۰ درصدی و اختصاص ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار در سفر استانی رئیس جمهور به این پروژه خبر داد و گفت: پیگیری‌های لازم برای تأمین این منابع انجام شده تا این پروژه درمانی به سرعت تکمیل و راه اندازی شود.

وی با بیان اینکه مرکز درمان ناباروری و کلینیک ویژه تخصصی و فوق تخصصی بیمارستان پاستور بم توسط خیرین سلامت ساخته شده است، گفت: ساختمان الحاقی بخش سی سی یو و آموزشی بیمارستان پاستور در حال احداث است و دومین دستگاه سی تی اسکن این بیمارستان نیز در همین دولت راه اندازی شده است.

وزیر بهداشت، فعال بودن ۳۴۰ تخت در بیمارستان پاستور بم را مورد اشاره قرار داد و گفت: در بازدیدهایی که از بخش‌های مختلف این بیمارستان از قبیل اورژانس، بخش مراقبت‌های ویژه، آزمایشگاه، تصویربرداری و داروخانه داشتم، اهتمام و تلاش بی وقفه کارکنان مشهود بود.

عین اللهی از راه اندازی مرکز تحقیقات بیماری‌های واگیر، سالن ورزشی بیمارستان پاستور بم، دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بم، مرکز جامع خدمات سلامت شهری قاسم زاده و مرکز جامع خدمات سلامت باغستان طی دو ماه آینده خبر داد و گفت: توفیق پیدا کردم تا از بیماران بستری در بیمارستان پاستور بم عیادت کنم و شاهد رضایتمندی اغلب آنان از خدمات این مرکز درمانی باشیم.

وزیر بهداشت در پایان اعلام کرد: با اجرای برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع، هزینه‌های درمانی مردم بم کاهش می‌یابد

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.