تاریخ انتشار : چهارشنبه 18 آبان 1401 - 7:14
کد خبر : 5594

ارتقای سلامت دستگاه قضایی با اقدامات فرهنگی محقق خواهد شد / لزوم توجه بیشتر به مسائل فرهنگی+گزارش تصویری

ارتقای سلامت دستگاه قضایی با اقدامات فرهنگی محقق خواهد شد / لزوم توجه بیشتر به  مسائل فرهنگی+گزارش تصویری
رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: بایستی در حد مقدورات و استفاده حداکثری از ظرفیت های موجود، توجه ویژه ای به مسائل بخش فرهنگی داشته باشیم.

به گزارش نسیم صبا:حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی در شورای فرهنگی دادگستری استان ضمن تبریک روز فرهنگ عمومی،اظهار داشت : علی رغم اهمیت کار فرهنگی در کشور که اصول نظام و انقلاب ما مسائل فرهنگی بوده است، کمتر به این حوزه توجه شده دو بسیاری از مشکلات موجود ریشه در فرهنگ مردم دارد.
وی اظهارداشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در دولت های مختلف بر اهمیت مسائل فرهنگی تاکید کرده اند اما این موضوع در دولت ها مورد توجه و در اولویت قرار نگرفت.
نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان کمبود، اعتبارات فرهنگی را مورد اشاره قرار داد و افزود: مظلومیت مسائل فرهنگی در کشور به حدی است که کمتر به این حوزه توجه می شود.
حجت الاسلام و المسلمین حمیدی بر اولویت بندی برنامه های فرهنگی تاکید کرد و گفت: بخشی از برنامه های تفریحی، فرهنگی و آموزشی باید با همکاری همکاران انجام شود.
وی بر جلب مشارکت بخش خصوصی و برون سپاری برخی برنامه های فرهنگی نیز تاکید کرد و گفت: باید از این ظرفیت به نحو شایسته بهره گیری شود.
رییس کل دادگستری استان کرمان یادآور شد: ارتقای سلامت دستگاه قضایی با اقدامات فرهنگی محقق خواهد شد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود بر طراحی جدید مجتمع فرهنگی – ورزشی عدالت تاکید کرد و گفت: تامین فضای مناسب جهت ایجاد فروشگاه کتاب و محصولات فرهنگی نیز بازدیدپس از طراحی های لازم، اجرایی شود.
وی بر اجرای برنامه های فرهنگی در سالروز شهادت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و دهه فجر انقلاب اسلامی تاکید کرد.
***معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری کل استان کرمان نیز گفت: طی سال جاری ۳۵ عنوان برنامه در این معاونت طراحی، برنامه ریزی و اجرا شده است.
محمدباقر اسلامی کمبود اعتبارات حوزه فرهنگی دادگستری کل استان کرمان را مورد تاکید قرار داد و افزود: کمبود اعتبارات فرهنگی موجب می شود برنامه ریزی در این حوزه با مشکلاتی روبرو شود.
وی انتشار نشریه الکترونیکی فانوس، برگزاری جلسات معرفتی، اجرای مسابقات، برگزاری نماز جماعت و بزرگداشت مناسبت های ملی و مذهبی را از جمله برنامه‌های اجرا شده دانست و اظهارداشت: طرح اوقات فراغت ویژه فرزندان کارکنان قضایی و اداری در تابستان سال جاری برگزار شد که بسیار مورد استقبال قرار گرفته است.
وی عنوان کرد: از برنامه های بسیار خوب انجام شده، حمایت از افرادی است که به تازگی ازدواج کرده اند و در این رابطه هشت نفر از همکاران از تسهیلات پیش بینی شده، استفاده کرده اند.
معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری کل استان کرمان، برگزاری اردوهای یک روزه، بررسی وضعیت فرهنگی حوزه های قضایی در حوزه بودجه، امکانات و …، تامین و به روز رسانی‌کتب مورد نیاز کتابخانه، تجهیز نمازخانه ها، بازسازی و خرید تجهیزات مجتمع فرهنگی- ورزشی عدالت و تعیین تکلیف فروشگاه محصولات فرهنگی را از برنامه های سال جاری حوزه فرهنگی دادگستری کل استان کرمان دانست.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.