تاریخ انتشار : دوشنبه 27 آذر 1402 - 7:13
کد خبر : 14504

محکومیت ۲۲ هزار میلیارد تومانی شرکت قطعه‌سازی عظام

محکومیت ۲۲ هزار میلیارد تومانی شرکت قطعه‌سازی عظام
مدیرعامل بانک مسکن با بیان اینکه پرونده بدهکاری گروه عظام یکی از پرونده‌های شبکه بانکی است، گفت: رای محکومیت گروه عظام به پرداخت ۲۲ هزار میلیارد تومان صادر شد.

به گزارش نسیم صبا از وزارت راه و شهرسازی، عباس حسینی در نشستی که در محل آن بانک برگزار شد با بیان اینکه پروژه قرچک بانک مسکن در کوتاه‌ترین زمان ممکن در سال جاری به اتمام رسید، گفت: این پروژه از این جهت حائز اهمیت است چرا که مورد تصدیق ریاست جمهوری کشور و وزرا قرار گرفت. علاوه بر این موضوع، پروژه‌ای که به گفته برخی مهندسان نیازمند ۱۵ ماه بود، با همت بانک مسکن ظرف یک ماه به اتمام رسید.

مدیرعامل بانک مسکن ادامه داد: شخصاً ۱۲ بار به صورت حضوری به قرچک مراجعه کرده و از نزدیک و به صورت جدی پیگیر این پروژه و تلاش همکاران خود بودم و این نشان دهنده این است که همکاران بانک ما در بانک مسکن در حوزه نهضت ملی مسکن می‌درخشند و پروژه قرچک به مثابه یک فرهنگ برای مهندسین ما درجهت تسریع در انجام پروژه‌ها شده است.

تشکیل ۳ معاونت جدید در بانک مسکن

وی تصریح کرد: انتظار می‌رود کوربنکینگ یا سامانه بانکداری متمرکز ما در کوتاه‌ترین زمان ممکن راه‌اندازی و طبق وعده همکاران ما در بخش فناوری اطلاعات بانک مسکن، امکان استفاده از نئوبانک ما در عید سال آینده فراهم شود.

حسینی با اشاره به تشکیل ۳ معاونت جدید در بانک اذعان داشت: معاونت سرمایه‌گذاری و اقتصادی امور شرکت‌ها، معاونت بین‌الملل بانک و معاونت بانکداری شرکتی در بانک ایجاد شد تا بدین طریق بتوانیم شعبه ارزی را فعال کنیم تا بدین طریق از طریق چرخش ارزی، چرخش ریالی برای بانک ایجاد شود؛ همچنین بتوان با شرکت‌ها برای جذب منابع مالی رایزنی کنیم.

مدیرعامل بانک مسکن تأکید داشت: بانک مسکن طی ۲ سال نزدیک به ۷۰ همت از منابع بانک را در قالب طرح “نهضت ملی مسکن” پرداخت نقدی کرده و این میزان در قیاس با پرداخت ۵۲ همت طرح مسکن مهر در ۸ سال بسیار چشمگیر است؛ بنابراین، هدف از راه‌اندازی معاونت بانکداری شرکتی ما جذب سپرده است تا از فشار نقدینگی وارد شده به بانک جلوگیری به عمل آید.

وی با اشاره به برنامه‌های بانک مسکن برای افزایش جذب سپرده‌های خود بیان کرد: اکنون با فعالان بزرگی مانند شرکت ملی مس، ایران خودرو و گروه صنعتی گلرنگ در حال مذاکره و عقد قرارداد هستیم. علاوه بر این موضوع، طبق آخرین صحبت‌هایی که با رییس سازمان بورس و اوراق بهادار داشته‌ایم، خواهان افزایش سهم مسکن در بازار سرمایه هستیم. همچنین، از شخص ریاست جمهوری برای افزایش سرمایه بانک مسکن دستور گرفته‌ایم.

حسینی تصریح کرد: هدف‌گذاری کرده‌ایم که تا پایان سال جاری، بانک مسکن متفاوتی را خواهیم داشت و طبق صحبت‌های اخیری که با مسئولان وزارت راه و شهرسازی داشته‌ام، تأکید داشتم تا منابع مالی سازمان‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی وارد بانک مسکن شود و بدین طریق شاهد گردش مالی این بخش در بانک مسکن باشیم.

وی ضمن قدردانی از حوزه حقوقی بانک مسکن عنوان کرد: پرونده‌های مربوط به ابربدهکاران بانکی که ۱۳ سالی در دادگاه که مفتوح بودند، با پیگری‌های انجام شده بانک مسکن، رای قطعی صادر شده و نه تنها بانک مسکن بلکه تمام شبکه بانکی کشور از این رای ذینفع شده‌اند.

حسینی با بیان اینکه گروه عظام یکی از پرونده‌های شبکه بانکی است، ادامه داد: بعد از صدور رای به میزان یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون درهم محکومیت این گروه شده و به عبارتی ۲۲ همت به نفع سیستم بانکی شده است.

قانونمدار کار می‌کنیم

وی با بیان اینکه ما قانون مدار کار می‌کنیم؛ تأکید داشت: شبکه بانکی نباید در کسب سهم از بازار دست به رفتارهایی خارج از قانون بزند و به نوعی خودزنی کند و با افزایش نرخ سود بانکی تعریف نشده، رفتارهایی خلاف قانون از بانک‌های کشور سر بزند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.