تاریخ انتشار : پنجشنبه 11 آبان 1402 - 7:09
کد خبر : 13370

مبارزه بدون تبعیض با فساد اولویت اصلی قوه قضاییه است

مبارزه بدون تبعیض با فساد اولویت اصلی قوه قضاییه است
رییس قوه قضاییه گفت: مبارزه بدون تبعیض و بدون تعارف با فساد و مفسد در عرصه‌ها و ساحت‌های گوناگون، جزو اولویت‌های اصلی قوه قضاییه است و ما بر این موضوع اهتمام و اصرار داریم.

به گزارش نسیم صبا ازمهر، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای ظهر چهارشنبه در دیدار با اقشار مختلف مردم استان کرمان گفت: مبارزه بدون تبعیض و بدون تعارف با فساد و مفسد در عرصه‌ها و ساحت‌های گوناگون، جزو اولویت‌های اصلی قوه قضائیه است و ما بر این موضوع اهتمام و اصرار داریم، اما باید توجه داشت که خدای ناکرده در این عرصه، در زمین دشمن بازی نکنیم و امنیت روانی و مردم را خدشه‌دار نکنیم.

وی افزود: گاهی مطالبی بدون استناد و از ناحیه دشمن مطرح می‌شود و ما به پمپاژ آنها مبادرت می‌ورزیم؛ باید از این رویکرد اجتناب کرد و در عین حال اطمینان داشته باشیم که نظام بدون اغماض با فساد و مفسد مقابله می‌کند.

محسنی اژه‌ای اظهار کرد: امروز که شاهد جنایت‌های صهیونیست‌ها علیه مردم غزه هستیم مشاهده می‌کنیم که روح حاج قاسم در رزمندگان جریان مقاومت، متبلور است.

وی تصریح کرد: به مردم استان کرمان که تعداد زیادی از ورزشکارانشان در مسابقات پاراآسیایی هانگژو برای ایران اسلامی مدال‌آوری کردند و در عین حال ارزش‌های اسلامی را نیز پاس داشتند تبریک می‌گوییم‌.

رئیس قوه قضائیه گفت: تفاهم‌نامه‌ای بین قوه قضائیه و بنیاد شهید در راستای رسیدگی به امور هرچه مطلوب‌تر جانبازان و خانواده‌های معظم شهدا منعقد شده است لذا در همین راستا به رئیس کل دادگستری استان کرمان دستور می‌دهم که عملیاتی‌سازی مفاد این تفاهم‌نامه را با جدیت در استان کرمان پیگیری کند.

محسنی اژه‌ای گفت: انتقال و جابجایی زندان‌ها از داخل شهرها به بیرون از شهرها، یکی از برنامه‌ها و اولویت‌های دستگاه قضائی است اما تحقق کامل این امر نیازمند فراهم شدن یکسری شرایط است؛ انتقال و جابجایی زندان کرمان نیز در زمره برنامه‌های دستگاه قضائی است.

رئیس عدلیه بیان داشت: مبارزه بدون تبعیض و بدون تعارف با فساد و مفسد در عرصه‌ها و ساحت‌های گوناگون، جزو اولویت‌های اصلی قوه قضائیه است و ما بر این موضوع اهتمام و اصرار داریم اما باید توجه داشت که خدای ناکرده در این عرصه، در زمین دشمن بازی نکنیم و امنیت روانی و مردم را خدشه‌دار نکنیم؛ گاهی مطالبی بدون استناد و از ناحیه دشمن مطرح می‌شود و ما به پمپاژ آنها مبادرت می‌ورزیم؛ باید از این رویکرد اجتناب کرد و در عین حال اطمینان داشته باشیم که نظام بدون اغماض با فساد و مفسد مقابله می‌کند.

محسنی اژه‌ای ادامه داد: کدام مسئول فسادش ثابت شد و نظام با آن برخورد نکرد؟! پسر و دختر مقامی که مسوولیت‌های مختلفی داشت که از قضا از اهالی همین استان کرمان بود به دلیل ارتکاب جرایم به زندان محکوم شدند یا اینکه دو فرزند معاون اول قوه قضائیه پس از وصول گزارش مستند، بازداشت شدند و پدر آنها نیز اعلام کرد که تسلیم قانون است و ضابط و دادسرا و دادگاه، بدون ترس ورود کردند؛ بنابراین ما هیچ ابایی از برخورد بدون تبعیض و بدون تعارف با فساد و مفسد نداریم.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به بازدید دی‌ماه سال گذشته خود از پارکینگ خودروهای توقیفی استان کرمان گفت: از دو هزار وسیله نقلیه توقیفی در پارکینگ استان کرمان که در معرض از بین رفتن بودند، طی ۱۰ ماه به میزان هزار و ۸۰۰ وسیله تعیین تکلیف و فروخته شده و مابقی نیز به مزایده گذاشته شدند.

محسنی اژه‌ای اظهار داشت: امروز ناهنجاری‌های اجتماعی به‌ویژه در حوزه عفاف و حجاب وجود دارد و سبب آزردگی مردم ما می‌شود؛ من بعد از اغتشاشات سال گذشته مکرراً خطاب به مسؤولان و دستگاه‌های ذی‌ربط از جمله فراجا و وزارت کشور، تاکید کردم که بسیاری از جرایم در حوزه ناهنجاری‌های اجتماعی و عفاف و حجاب، در زمره جرایم مشهود هستند و باید با همین ظرفیت‌های قانونی موجود، با آنها برخورد کرد تا اینکه یک قانون جامع‌تری تصویب شود.

رئیس عدلیه بیان داشت: چنانچه جایی سراغ دارید که دیوان عدالت اداری بر خلاف قانون عمل کرده، آن را اعلام کنید تا پیگیری کنیم اما توقع نداشته باشید که دیوان، بر خلاف قانون عمل کند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.