تاریخ انتشار : دوشنبه 27 شهریور 1402 - 7:15
کد خبر : 12180

مانور سطح A شرکت گاز استان کرمان با موفقیت برگزار شد

مانور سطح A شرکت گاز استان کرمان با موفقیت برگزار شد
رزمایش پدافند غیرعامل دفاع همه جانبه در برابر جنگ ترکیبی با سناریوی خرابکاری و حمله تروریستی در خطوط لوله و تاسیسات گاز توسط شرکت گاز استان کرمان در شهرستان سیرجان برگزار شد

به گزارش نسیم صبا:مانور پدافند غیرعامل شرکت گاز استان کرمان در شهرستان سیرجان با هدف افزایش توان عملیاتی و قدرت تصمیم‌گیری در شرایط اضطراری، اطمینان از آماده‌به‌کار بودن وسایل و تجهیزات اطفاء حریق، در این شهرستان برگزار شد.
محمدرضا سلیمانی؛ سرپرست شرکت گاز استان کرمان گفت: شناسایی نقاط ضعف و قوت، ارزیابی عملکرد گروه‌های مختلف حاضر در عملیات و نیز هماهنگی بیشتر میان واحد‌ها در شرایط اضطراری از جمله اهداف برگزاری رزمایش‌های مقابله با شرایط اضطراری بود.
وی افزود: این مانور طبق برنامه زمانبندی شده و با همکاری واحدهای حراست، HSE، اداری، مالی، بازرسی فنی، روابط عمومی، پایگاه بسیج شهید تندگویان، معاونت بهره‌برداری در قسمت‌های امداد، تعمیرات، ابزار دقیق و سایر واحدهای درگیر و با موضوع آمادگی مقابله با حوادث مثل آتش‌سوزی، انفجار در تاسیسات شرکت گاز استان کرمان برگزار شد.
سلیمانی بیان کرد: در برگزاری این مانور علاوه بر نیرو‌های شرکت گاز، سایر دستگاه‌های اجرایی از جمله پدافندغیرعامل استانداری، نیروهای نظامی و انتظامی، شهرداری و آتش‌نشانی، اورژانس، فوریت‌های پزشکی با محوریت شرکت گاز استان کرمان حضور داشتند و همچنین شرکت‌های گاز استان‌های فارس، هرمزگان، یزد، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و منطقه ۶ عملیات انتقال گاز در این رزمایش مشارکت نمودند.
سلیمانی ادامه داد: ۷۸۰ هزار مشترک گاز در استان کرمان وجود دارد و این مانور‌ها با هدف آمادگی در مواقع متعدد برگزار می‌شود.
سردار قمی معاونت امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور نیز این مانور‌ها را مصون‌سازی و استحکام زیر‌ساخت‌های خدمات‌رسان دانست و گفت: هدف اصلی اجرای این نوع رزمایش ها ایجاد تاب آوری و ارتقای پایداری است تا بتوانیم در رساندن خدمات به ملت شریف ایران تداوم و استمرار داشته باشیم.
نور موسوی مدیر امور ایمنی، بهداشت، محیط زیست و پدافندغیرعامل شرکت ملی گاز ایران نیز در خصوص برگزاری چنین رزمایش هایی بیان کرد: تاب آوری سیستم در مقابل حوادث چه از نوع حوادث انسان ساز و چه طبیعی بسیار حائز اهمیت بوده و باید با اجرای چنین مانورهایی سطح آمادگی نیروها را بالا ببریم زیرا استمرار بخشی خدمات رسانی به مردم حتی در مواقع بحران مهم است.

 

خبرنگار:سعیدمحکم

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.