تاریخ انتشار : شنبه 9 دی 1402 - 6:30
کد خبر : 14818

قیمت طلا هفته آینده تغییر نمی‌کند/ مالیات ۲۵ درصدی کذب است

قیمت طلا هفته آینده تغییر نمی‌کند/ مالیات ۲۵ درصدی کذب است
فعال بازار طلا گفت: در هفته نخست دی، قیمت‌ها به دلیل کاهش سطح تقاضا تابع نوسانات بهای انس جهانی بود و پیش‌بینی می‌شود در هفته آینده نیز قیمت‌ها در همین سطح باقی بماند.

محمد کشتی آرای در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا درباره وضعیت بازار طلا در هفته گذشته (دوم تا هشتم دی) اظهار داشت: در هفته گذشته شاهد سیر صعودی قیمت طلا و فلزات گرانبها در بازارهای جهانی بودیم.

وی افزود: در آخرین معاملات روز گذشته (پنجشنبه هفتم دی) بهای انس جهانی به ۲ هزار و ۷۷ دلار رسید که به طور میانگین هر انس طلا ۲۵ دلار افزایش داشت اما دیگر مولفه تعیین کننده قیمت طلا در بازار داخل که نرخ ارز است، تغییری نداشت و ثابت بود.

کشتی آرای گفت: با توجه به ثبات نرخ ارز، قیمت طلا تحت تأثیر بهای انس جهانی قرار داشت.

وی ادامه داد: در هفته نخست دی ماه، سکه طرح قدیم به طور متوسط ۳۰۰ هزار تومان، سکه طرح جدید ۱۵۰ هزار تومان، نیم سکه و ربع سکه هرکدام ۱۰۰ هزار تومان و سکه‌های یک گرمی نیز ۵۰ هزار تومان افزایش قیمت داشت.

این فعال بازار طلا اضافه کرد: هر مثقال طلای آب شده در هفته گذشته ۱۰۵ هزار تومان افزایش قیمت داشت و هر گرم طلای ۱۸ عیار با ۲۵ هزار تومان افزایش قیمت رکورد یک ماه گذشته را شکست و به ۲ میلیون و ۵۰۵ هزار تومان رسید.

وی گفت: حباب هر قطعه سکه طرح جدید در ابتدای هفته حدود پنج میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بود و با کاهش تقاضا برای خرید آن حباب خالی شد و به پنج میلیون و ۵۰ هزار تومان رسید.

کشتی آرای اظهارداشت: در هفته نخست دی، قیمت‌ها به دلیل کاهش سطح تقاضا تابع نوسانات بهای انس جهانی بود و پیش‌بینی می‌شود در هفته آینده نیز قیمت‌ها در همین سطح باقی بماند.

وی درباره اتفاقات هفته گذشته نیز توضیح داد: موضوع مالیات ۲۵ درصدی طلا شایعه‌ و کذب است و تاکنون مالیات جدیدی وضع نشده است.

کشتی آرای گفت: تنها شرایطی که تغییر کرده این است که وزارت امور اقتصاد و دارایی اعلام کرد از اول دی همه معاملات به صورت فاکتورهای الکترونیکی در سامانه مودیان ثبت شود.

وی اضافه کرد: اعلام موجودی و داد و ستدها در سامانه تجارت محل اعتراض فعالان صنف طلا در روزهای گذشته بود و موضوع اخذ مالیات منتفی است که این موضوع باعث نگرانی فعالان صنفی شده بود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.