تاریخ انتشار : یکشنبه 1 بهمن 1402 - 6:32
کد خبر : 15316

افزایش ۴۰۰ درصدی پرداخت تسهیلات به هنرمندان در دولت سیزدهم

افزایش ۴۰۰ درصدی پرداخت تسهیلات به هنرمندان در دولت سیزدهم
مدیرعامل صندوق اعتباری هنر گفت:بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در دولت مردمی به اعضای این صندوق پرداخت شده که رشد ۴۰۰ درصدی نسبت به دوره قبل داشته است

به گزارش نسیم صبا از مهر، سید مجید پوراحمدی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: صندوق اعتباری هنر در حال حاضر ۱۰۲ هزار و ۵۰۰ نفر عضو دارد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ۶۰ هزار نفر از اعضای آن بیمه شده تأمین اجتماعی، ۴۵ هزار نفر بیمه شده تکمیلی، ۲ هزار و ۷۰۰ نفر مستمری بگیر و ۷۰۰ نفر بیمه پرداخت طرح تکمیلی هستند.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر گفت: بیش از ۲۰ هزار نفر از اعضای این صندوق در دولت مردمی سیزدهم تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار گرفتند که حدود ۵۰ درصد نسبت به گذشته افزایش دارد.

پوراحمدی افزود: بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در دولت مردمی به اعضای این صندوق پرداخت شده که رشد ۴۰۰ درصدی نسبت به دوره قبل داشته است.

وی اضافه کرد: در دولت سیزدهم حدود ۳۰ هزار عضو نسبت به دوره قبل به صندوق اعتباری هنر در سطح کشور اضافه شده که رقم قابل توجهی است.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر با اشاره به اینکه تعداد بیمه شدگان تکمیلی این صندوق نیز در دولت سیزدهم با رشد ۵۰ درصدی همراه بوده است‌، یادآور شد: همچنین رشد ۱۵۰ درصدی در مستمری بگیران وجود داشته که از ۴۰۰ هزار نفر به یک میلیون نفر رسیده است.

پوراحمدی بیان داشت: حدود ۷۰ درصد رشد در طرح تکریم هنرمندان درجه یک هنر در طی دولت سیزدهم وجود داشته که از یک میلیون و ۲۰۰ نفر به دو میلیون رسیده است.

وی با اشاره به طرح‌های حمایتی این صندوق افزود: تعداد طرح‌های حمایتی صندوق اعتباری هنر از ۱۲ طرح قبل از دولت مردمی در حال حاضر به ۳۳ طرح رسیده که پوشش‌های متعددی از خدمات مختلف را به هنرمندان در حوزه‌های مختلف شامل مسکن، خودرو، درمان، بیمه خدمات اقامتی تا رفاهی تا موضوعاتی که مربوط به مسائل معیشتی هنرمندان ارائه می‌دهد.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر گفت: تلاش می‌کنیم در حوزه‌های مختلف تسهیلگری کنیم از جمله موضوع تسهیلات که سرعت پرداخت تسهیلات از زمان تقاضا تا پرداخت آن به حداقل برسد در این خصوص تفاهم‌نامه‌هایی را منعقد می‌کنیم که امید است به زودی انجام شود.

پور احمدی با اشاره به طرح میلاد که امشب در استان انجام می‌شود، گفت: به زودی طرح فردا به منظور شناسایی و تجلیل استعدادها و نخبگان جوان بوده در حوزه فرهنگ و هنر را به زودی آغاز خواهیم کرد.

وی ادامه داد: خراسان جنوبی ششمین استانی بوده که این طرح را در آن اجرا می‌شود و خوشبختانه مسئولان استان همکاری خوبی برای اجرای این کار داشته‌اند و به احتمال زیاد از فردا این طرح در اولین استان شروع خواهد شد.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر بیان داشت: این طرح از طرح‌های خیلی مهمی بوده چون همواره در حوزه فرهنگ و هنر تجلیل‌ها از پیشکسوتان بوده ولی در این طرح شناسایی استعدادها در بخش‌های مختلف که می‌تواند سکوی رشد و دیده شدن هنرمندان باشد برنامه‌ریزی شده است ویژگی منحصر به فردی دارد.

پوراحمدی تصریح کرد: عضویت در صندوق اعتباری هنر علی رغم مشکلات گذشته در حال حاضر سرعت گرفته و اگر شاخص‌های مورد نظر این صندوق را متقاضیان داشته باشند عضویت آنها در این صندوق انجام می‌شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.