تاریخ انتشار : سه شنبه 4 مهر 1402 - 8:09
کد خبر : 12421

جهان امروز با کمبود آب و غذای سالم مواجه است

جهان امروز با کمبود آب و غذای سالم مواجه است
وزیر بهداشت، در پیامی به مناسبت روز جهانی بهداشت محیط، تمرکز بر اقدامات بهداشت محیط را عاملی موثر بر جلوگیری از تحمیل هزینه های سنگین ناشی از بار بیماری های محیطی بر نظام سلامت عنوان کرد.

به گزارش نسیم صبا از مهر، بهرام عین‌اللهی، در پیام خود آورده است: ۴ مهرماه روز جهانی بهداشت محیط با عنوان”آمادگی برای محافظت از سلامت مردم در هر مکان و هر روز” نامگذاری شده است.

شعار امسال نشان دهنده اهمیت و تأثیر رشته مهندسی بهداشت محیط در سلامت و بهداشت عمومی است. جهان امروز با مشکلات متعددی از جمله تغییرات اقلیم، کمبود آب سالم، تولید پسماند به خصوص ضایعات پلاستیکی و تأمین غذای سالم روبرو است.

تمرکز بر اقدامات بهداشت محیطی می‌تواند علاوه بر تأمین سلامت به عنوان یک حق عمومی از تحمیل هزینه‌های گزاف و سنگین ناشی از بار بیماری‌های محیطی بر نظام سلامت جلوگیری کند.

امیداست، با همت والا و خردمندانه جامعه سلامت، دیگر دستگاه‌ها، کنشگران و صاحبنظران عرصه سلامت شاهد رشد شاخص‌های پر اهمیت بهداشت محیط باشیم و با تمرکز بر تقویت همکاری‌های بین بخشی برای ارتقای سلامت عمومی، برنامه‌های مدون و پیش بینی شده در حوزه سلامت بهداشت محیط را به طور حداکثری تحقق بخشیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.