تاریخ انتشار : شنبه 13 اسفند 1401 - 5:52
کد خبر : 8772

توضیح شرکت گاز کرمان درباره چرایی قبوض میلیونی

توضیح شرکت گاز کرمان درباره چرایی قبوض میلیونی
شرکت گاز کرمان توضیحاتی در خصوص صدور قبض های میلیونی گاز در کرمان ارائه کرد.

به گزارش نسیم صبا از مهر، مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان در توضیح چگونگی تخفیف قبوض گاز بیان کرد: مشترکان گاز به ۱۲ دهک و پلکان تقسیم بندی شده‌اند که برای سه دهک اول که الگوی مصرف را رعایت می‌کنند از سال ۹۴ هیچ گونه افزایش قیمتی اعمال نشده است.

منوچهر فلاح افزود: برای پلکان چهار تا هفت حدود ۳۰ درصد، پلکان‌های هفت تا ۱۰ تقریباً ۵۰ درصد افزایش تعرفه‌ها صورت گرفته است و پلکان ۱۱ تا ۱۲ که جزو پرمصرف‌ها هستند پنج تا ۶ هزارتومان برای هر مترمکعب افزایش بهای گاز خواهند داشت.

وی با اشاره به دستور رئیس جمهور مبنی بر تخفیف ۷۰ درصد در قبوض مشترکان گاز تصریح کرد: مشترکانی که در پله‌های چهار تا ۱۰ قرار دارند، این تخفیف در مورد همان بخش افزایش قیمتی که امسال در قبوض آنان لحاظ شده است، اعمال می‌شود و مشترکان میزان بهای گاز مصرفی خود را بر اساس دهک‌هایی که مصرف کرده‌اند، باید بپردازند.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان تاکید کرد: شاید برخی مشترکان انتظار دارند تخفیف ۷۰ درصدی در میزان کل قبض اعمال شود که چنین چیزی مطرح نیست و باز هم تاکید می‌کنیم تخفیف اعلام شده تنها به میزان افزایش قیمتی که امسال انجام شده تعلق می‌گیرد.

وی ادامه داد: به طور مثال اگر برای مشترکی یک میلیون تومان قبض صادر شده است که ۲۰۰ هزار تومان آن مربوط به افزایش قیمت‌های امسال بوده است، ۷۰ درصد تخفیف فقط در مورد ۲۰۰ هزار تومان اعمال می‌شود و مشترک باید با احتساب تخفیف مابقی مبلغ گاز را بپردازد.

فلاح افزود: دهک‌های ۱۱ و ۱۲ که جزو مشترکان پر مصرف هستند تغییری در مبلغ قبوض نداشته‌اند؛ هرچند این مشترکان تعداد ناچیزی و حدود ۰/۳ درصد از کل مشترکان را تشکیل می‌دهند.

این مسئول بیان کرد: مشترکان شرکت گاز استان کرمان در عین حال هر اعتراض و مشکلی راجع به قبوض گاز خود را از طریق سامانه‌های مجازی یا به صورت حضوری اعلام کنند تا بررسی و در صورت اشتباه، قبوض آنان اصلاح شود.

وی با اشاره به لزوم مدیریت مصرف گاز بویژه در فصل سرد خاطر نشان کرد: افراد حتماً توصیه‌ها و مواردی مانند استفاده از پرده ضخیم، خاموش کردن وسایل گاز سوز غیرضروری و پرمصرف و نیز قرار دادن دمای محیط بین ۱۸ تا ۲۱ درجه را مد نظر قرار دهند تا شامل دهک‌های با مصرف بالا قرار نگیرند و دچار هزینه زیاد نشوند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.