تاریخ انتشار : سه شنبه 3 مرداد 1402 - 7:35
کد خبر : 11093

قرارگاه مقابله با آسیب های اجتماعی درکرمان شکل می گیرد

قرارگاه مقابله با آسیب های اجتماعی درکرمان شکل می گیرد
رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: با توجه به انتخاب ساختمانی به منظور راه اندازی مرکز شوق زندگی، شهرداری موظف است ظرف 20 روز آینده این ساختمان را در اختیار معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قرار دهد تا نسبت به راه اندازی این مرکز اقدام شود.

به گزارش نسیم صبا:حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی در نشست هم اندیشی راه اندازی مجتمع شوق زندگی با موضوع کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی افزود: دراین مرکز باید بر مبنای اولویت های موجود اقدامات لازم انجام شود و سازمان های مربوطه نیز پس از استقرار باید به وظایف خود عمل نمایند.

وی تاکید کرد: مرکز شوق زندگی در کرمان باید طی یک ماه تا ۴۰ روز آینده آغاز به کار نماید و در ادامه می توان در قالب نشست های مشترک برای حل مشکلات احتمالی اقدام کرد.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان اظهارداشت: مرکز شوق زندگی باید به مرکز فرماندهی و قرارگاه عملیاتی مقابله با اسیب های اجتماعی تبدیل شود.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی، مدیریت وکاهش آسیب های اجتماعی را مورد تاکید قرار داد و گفت: وضعیت موجود جامعه از نظر بروز آسیب های اجتماعی مناسب نیست و باید بپذیریم که هر یک از دستگاه های مسئول در این زمینه، وظیفه خود را به درستی انجام نداده اند.

وی ضمن بیان این مطلب که اعتیاد، طلاق، کودکان خیابانی، حاشیه نشینی و … از جمله آسیب های اجتماعی هستند، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی سالها قبل به این موضوع ورود کرده اند و این امر نشان می دهد که معظم له در این زمینه دغدغه خاطر دارند و این امر وظیفه هر یک از مسئولان را سنگین تر می کند.

رییس کل دادگستری استان کرمان اظهارداشت: باید همت بیشتری برای مقابله با آسیب های اجتماعی داشته باشیم و با دلسوزی بیشتر در این زمینه اقدام نماییم زیرا امروز نوجوانان و جوانان کشور به عنوان آینده سازان این کشور در معرض این آسیب ها قرار دارند.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی ضمن بیان این مطلب که متاسفانه خانواده ها نیز در حوزه مقابله با آسیب های اجتماعی کوتاهی می کنند، گفت: در حوزه مقابله با آسیب های اجتماعی نمی توان معجزه کرد و رفع این آسیب ها یک شبه انجام نمی شود و در این راستا تمامی سازمان ها باید ظرفیت های موجود خود را پای کار آورند.

وی ضمن بیان این مطلب که قوانین و مقررات بسیاری برای مقابله با آسیب های اجتماعی داریم و دراین زمینه خلاء قانونی وجود ندارد، افزود: متاسفانه در حوزه مقابله با اسیب های اجتماعی بیشتر به مسائل شفاهی این حوزه پرداخته ایم و در حوزه عمل کوتاهی کرده ایم و اصل مهم این است که کار را از یک جایی آغاز کنیم تا بر مبنای هم افزایی امکانات بتوان گام های بلندتری برداشت.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان نیز گفت: بسیاری از برنامه هایی که امروز در این معاونت پیگیری می کند، در تعامل با سازمان بهزیستی است که از جمله آن در سامانه تصمیم است که در این زمینه ۷۰ مرکز در استان فعال هستند و در سال گذشته آمار سازش این مراکز به ۲۱.۶ درصد رسیده است.

سید مهدی قویدل افزود: سازمان بهزیستی در تنظیم سیما و اطلس آسیب های اجتماعی استان، راه اندازی مراکز مهر و راه اندازی دفاتر حمایت از زنان و اطفال همکاری بسیار خوبی با معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم داشته است.

وی بر توسعه کمپ های ترک اعتیاد نیز تاکید و بیان کرد: توسعه مراکز ماده ۱۵ یک ضرورت است که باید با توسعه همکاری های بین بهزیستی و دستگاه قضایی راه اندازی شوند.

وی به پیگیری های انجام شده به منظور راه اندازی مرکز شوق زندگی نیز اشاره کرد و گفت: ساختمانی برای راه اندازی این مرکز پیش بینی شده است که پیگیری های لازم در این زمینه در دست انجام است.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان نیز ضمن بیان این مطلب که مسئولیت سازمان بهزیستی به خدمت رسانی در حوزه های اجتماعی و تخصصی تعریف می شود، افزود: زمانی که مجموعه ای ناهنجاری ها و اختلالات که ایجاد می شود، سرریز آن به بهزیستی وارد می شود.

علیرضا وحیدی افزایش تعامل بین معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری و بهزیستی را مورد تقدیر قرار داد و گفت: برمبنای تعاملات موجود به عنوان نمونه در حوزه ماده ۱۶ و اجرای اورژانس قضایی وضعیت قابل قبولی داریم.

وی ضمن بیان این مطلب که مردم برای استفاده از خدمات سازمان بهزیستی مختار هستند، اظهارداشت: خدمت رسانی به جامعه را وظیفه خود می دانیم و دستگاهی هستیم که خدمات مشاوره ای، مددکاری و تخصصی را ارائه می دهیم.

وی بر رفع مشکلات مرکز فیاض بخش تاکید کرد و گفت: برخی فضاهای بلااستفاده در استان وجوددارد که می توان از آنها برای توسعه ارائه خدمات بهزیستی استفاده کرد.

خبرنگار:طیبه رضوان

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.