تاریخ انتشار : دوشنبه 24 بهمن 1401 - 7:15
کد خبر : 8343

اخبار جهاد کشاورزی در ایام الله دهه ی فجر

اخبار جهاد کشاورزی در ایام الله دهه ی فجر
همزمان با دهمین روز از دهه مبارکه فجر دو طرح حوزه دامپروری در شهرستان زرند افتتاح شد.افتتاح طرح آبیاری تحت فشار قطره ای زیر سطحی به مناسبت دهه فجر در شهرستان سیرجان

به گزارش نسیم صبا:در ایام الله دهه فجر با حضور حجت الاسلام والمسلمین شجاعی امام جمعه زرند، خانم شریعتی نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی، معاون توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان، مدیرجهاد کشاورزی شهرستان زرند، رئیس دامپزشکی شهرستان، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر زرند و جمعی از مسئولین اجرایی طرحهای دامپروری شهرستان زرند به بهره برداری رسید.

سید رضا حسینی نژاد فرماندار شهرستان زرند در حاشیه افتتاح این طرح ها که به مناسبت دهه مبارک فجر صورت گرفت گفت: این طرح ها شامل یک واحد پرورش مرغ گوشتی با اعتبار ۱۴ میلیارد ریال، با ظرفیت ۱۰ هزار قطعه در هر دوره و اشتغالزایی ۳ نفر و یک واحد کشتارگاه بلدرچین با اعتبار ۵۰ میلیارد ریال و اشتغال ۴۵ نفر می‌باشند .

——-

افتتاح طرح آبیاری تحت فشار قطره ای زیر سطحی به مناسبت دهه فجر در شهرستان سیرجان

بهره برداری از ۱۱ طرح آب و خاک و دامپروری در این شهرستان با اعتبار ۹۴ میلیارد ریال صورت گرفت.

به مناسبت گرامیداشت دهه فجر طرح آبیاری تحت فشار قطره ای زیر سطحی در سطح ۱۸ هکتار واقع در اکبرآباد دیوان بیگی با حضور امام جمعه موقت سیرجان، دکتر یعقوبی پور فرماندار ویژه ، رئیس دفتر نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و مدیر جهاد کشاورزی و سایر مسیولین شهرستان،افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

دکتر یعقوبی فرماندار ویژه سیرجان گفت:این طرح با اعتبار هزینه شده ۱۲۶۰۰ میلیون ریال که از این میزان ۳۱۲۵میلیون ریال اعتبارات بلاعوض دولتی و۹۴۷۵میلیون ریال سهم آورده شخصی متقاضی به نمایندگی از هشت طرح آب و خاک و سه طرح دامپروری در ایام الله دهه فجر به بهره برداری رسید.

وی افزود: در ایام الله دهه فجر یازده طرح آب و خاک و دامپروری در این شهرستان با هزینه کرد قریب ۹۴ میلیارد ریال که ۹ میلیارد ریال آن از اعتبارات دولتی است، افتتاح شد.

فرماندار ویژه سیرجان تصریح کرد: با بهره برداری از این طرح ها ۳۹ هکتار اراضی شهرستان به سیستم نوین آبیاری مجهز و دو باب استخر ذخیره با حجم ۱۷۸۰۰ مترمکعب به ظرفیت آبگیری این شهرستان افزوده شد

وی با اشاره به اینکه ۱۵۰ متر از قنوات این شهرستان مرمت و لایروبی شد،ادامه داد: همچنین در این ایام یک واحد پرورش بلدرچین به ظرفیت ۱۰۹ هزار قطعه، یک واحد پرواربندی گوسفند ۲۰۰ رأس و یک باب استخر پرورش ماهی ۱۰هزار قطعه ای به بهره برداری رسید.

———

در ایام الله دهه فجر طرح آبیاری نوین ۴۸ هکتاری در ریگان به بهره برداری رسید.

درچهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران به مناسبت گرامیداشت ایام الله دهه فجر طرح آبیاری قطره ای نخیلات در اراضی کشاورزی منطقه ده رضا از توابع شهرستان ریگان به بهره برداری رسید.

این طرح در مساحتی بالغ بر ۴۸ هکتار و اعتباری معادل ۲۸ میلیارد ریال با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان جهادکشاورزی ، فرماندار ، امام جمعه، مدیریت جهادکشاورزی و جمعی از مسئولین شهرستان به بهره برداری رسید.

لازم به ذکر است در ادامه از سه طرح کشت قراردادی گندم به مساحتی بالغ بر ۱۴۰ هکتار نیز بازدید به عمل آمد.
——–

افتتاح دو طرح حوزه جهاد کشاورزی در شهرستان شهربابک در ایام الله دهه فجر

، درنهمین روز از دهه مبارک فجر، با حضور رضا حسینی نماینده مردم شهر بابک در مجلس شورای اسلامی، جلالی سرپرست فرمانداری شهربابک، خیر اندیش رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان و مدیر کل امنیتی و انتظامی استانداری کرمان دو طرح در حوزه جهاد کشاورزی به بهره برداری رسید.

در این مراسم گلخانه سبزی صیفی در متراژ ۳۰۲۴ متر مربع و ایجاد اشتغال برای ۴ نفر به صورت مستقیم و ۶ نفر به صورت غیر مستقیم با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان با برداشت۲۰ کیلو گرم در هر متر مربع، افتتاح و به بهره برداری رسید.

همچنین قنات رکن آباد که بر اثر سیل مرداد ماه اخیر به طور کامل تخریب شده بود، با هزینه معادل ۳ میلیارد و ۵۰ میلیون تومان بازسازی و در این ایام به بهره برداری رسید و این طرح به نمایندگی از ۲۶۲ رشته قنوات بازسازی شده با اعتباری بالغ بر ۲۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان با حمایت مجتمع مس شهربابک در دهه ی فجر افتتاح شد.
——–

یک واحد بسته بندی، درجه بندی و ذخیره سازی خرما در شهرستان فهرج به مناسبت دهه مبارک فجر به بهره برداری رسید.

با حضور معاون امور اقتصادی استانداری، نماینده مردم شرق استان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار، امام جمعه، معاون تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان، فرماندهان سپاه و انتظامی و جمعی از مسئولان شهرستان یک واحد سردخانه بسته بندی، درجه بندی و ذخیره سازی خرما در روستای حسین آباد نعیم آباد به مناسبت دهه فجر افتتاح شد‌‌.

این طرح با ظرفیت ۱۰۰۰ تن بسته بندی و فرآوری و ۲۰۰ تن ذخیره سازی و نگهداری خرما با اعتبار ۸۵ میلیارد ریال از آورده شخصی سرمایه گذار احداث و در ایام الله دهه فجر به بهره برداری رسید.

——-

آئین افتتاح سه طرح آب و خاک در شهرستان راور همزمان با ۲۷ طرح در ایام الله دهه فجر
، به مناسبت دهه مبارک فجر با حضور دکتر علی بیگ‌زاده معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری کرمان، دکتر عباسی فرماندار راور و مدیران ستادی استانداری و شهرستانی ۲۷ طرح با هزینه ای بالغ بر ۹۸ میلیارد تومان در شهرستان راور افتتاح شد.

سه طرح در حوزه آب و خاک همزمان با سایر پروژه های قابل افتتاح دهه فجر شهرستان با اعتباری بالغ بر ۱۸ میلیارد ریال از اعتبارات دولتی نیز افتتاح شد.

——–

جشنواره روستایی و عشایری با شعار “ایران استوار ۴۴ سال افتخار” در روستای چاه غلامعلی زرند برگزار شد.

جشنواره روستایی و عشایری با شعار “ایران استوار ۴۴ سال افتخار” در روستای چاه غلامعلی زرند – کرمان برگزارشد.

با حضور مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان، در هشتمین روز از دهه فجر انقلاب اسلامی جشنواره روستایی و عشایری با شعار “ایران استوار ۴۴ سال افتخار” در روستای عشایرنشین چاه غلامعلی با مشارکت جهاد کشاورزی زرند، شورای روستا با برنامه های متنوع فرهنگی و هنری و ورزش های بومی و محلی ازجمله چوب بازی، اسب سواری و موسیقی محلی و سنتی با حضور بیش از ۷۰۰ نفر در سالن اجتماعات برگزارشد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد قاسمی زاده مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان ضمن تبریک مناسبت های رجبیه و ایام الله دهه فجر و تشکر از میزبانی گرم عشایر و روستاییان در سخنانی به رمز ماندگاری انقلاب اسلامی و تراز جمهوری اسلامی ایران در سطح دنیا پرداخت. وی ماهیت انقلاب ایران را اسلام بیان کرد و تصریح کرد: این انقلاب مقدمه انقلاب جهانی حضرت مهدی (عج) است.

رئیس کارگروه روستایی و عشایر ستاد دهه فجر استان کرمان ادامه داد: جمهوری اسلامی محصول و میوه انقلاب اسلامی است.

وی مقاومت و پایداری را ازجمله ثمرات مهم انقلاب اسلامی ذکرکرد و گفت: امروز آن ثمره را در فلسطین، لبنان و یمن می بینیم.

وی جایگاه علمی، ثبت هزاران شرکت دانش بنیان و دستاوردهای فنی، هسته ای و دفاعی را از دیگر محصولات این انقلاب اسلامی برشمرد و تراز انقلاب اسلامی را بسیار بالا دانست.

——-

برگزاری جشن بزرگ انقلاب در روستای سلطان آباد از توابع شهرستان ارزوئیه

در هشتمین روز از ایام الله دهه فجرجشن بزرگ انقلاب با حضور فرماندار شهرستان ارزوئیه، بخشداران، دهیاران، شوراهای اسلامی شهر وروستا،مسئولین ادارات شهرستان مجمع کثیری از مردم در روستای سلطان آباد برگزار شد.

در این مراسم دکتر اسماعیل کاخ فرماندار شهرستان ارزوئیه دستاوردهای انقلاب را برشمرد وخدمات صورت گرفته پس از انقلاب را بیان کرد و افزود: روستائیان و عشایر نقش بسزایی در پیروزی انقلاب داشته اند.

لازم به ذکر است این جشن با همکاری مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ارزوئیه وهمت دهیار سلطان آباد با اجرای برنامه های متنوع فرهنگی،هنری،تئاتر،موسیقی و مسابقات فرهنگی واهداءجوایز، برگزار شد.

——-

همزمان با هشتمین روز از ایام الله دهه فجر طرح احیا و مرمت قنات نجف آباد کوهبنان به بهره برداری رسید.
با حضور معاون توسعه بازرگانی سازمان، فرماندارشهرستان، مهندس امینی زاده سرپرست جهاد کشاورزی، امام جمعه موقت کوهبنان، رئیس دفتر نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی طرح احیا و مرمت قنات نجف آباد افتتاح و به بهره برداری رسید.

این قنات در سیل مرداد ماه سال جاری دچار خسارت جدی شد که با همکاری جهاد کشاورزی و صرف اعتباری بالغ ۲۵۰ میلیون تومان ۱۰۰۰ متر از قنات ریزش برداری و لایه روبی شد.

——-

افتتاح یک طرح صنایع تبدیلی حوزه کشاورزی به مناسبت ایام ا… دهه فجر در شهرستان بم
، در ایام الله دهه فجر طرح بسته بندی و سردخانه با حضور حسن زاده معاون امور هماهنگی اقتصادی استانداری و غضنفرآبادی نماینده محترم شرق استان و محمودی جانشین ریاست سازمان جهاد کشاورزی و برزنگ فرماندار و حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا دانشی امام جمعه و معقول مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بم به بهره برداری رسید.

این طرح با هزینه کرد اعتبار ۸۰۰ میلیارد ریال در شهرک صنعتی شهرستان بم با ظرفیت ۱۸۰۰ تن که ۱۳۰۰ تن بسته بندی و ۵۰۰ تن آن سردخانه می باشد اجرا شد و با افتتاح این طرح ۲۵ شغل در منطقه ایجاد می شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.