تاریخ انتشار : چهارشنبه 8 شهریور 1402 - 5:11
کد خبر : 11787

فعالیت ۲۰ کارگاه مرمتی میراث فرهنگی در کرمان

فعالیت ۲۰ کارگاه مرمتی میراث فرهنگی در کرمان
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمان گفت: ۲۰ کارگاه مرمتی از ابتدای سال جاری تاکنون در این استان فعال شده است.

به گزارش نسیم صبا از مهر، فریدون فعالی با اشاره به فعالیت ۲۰ کارگاه مرمتی میراث فرهنگی در کرمان، گفت: کارگاه‌های مذکور از محل اعتبارات استانی و در شهرستان‌های کرمان، بردسیر، سیرجان، کوهبنان، بافت و ارزوییه، راور، زرند، و شهربابک ایجاد شده است.

وی تصریح کرد: همچنین تعداد ۱۵ کارگاه مرمتی نیز از محل اعتبارات ملی تا چند روز آینده در استان کرمان فعالت خود را آغاز می‌کنند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان ادامه داد: تمام پروژه‌ها بر اساس طرح‌های مرمتی مصوب، با نظارت کارشناسان فنی اداره‌کل میراث‌فرهنگی و توسط مجریان و پیمانکاران مجرب در حال اجرا است.

وی افزود: با توجه به اینکه مرمت آثار تاریخی از طریق اعتبارات دولتی انجام می‌شود، اما تلاش داریم از محل اعتبارات مسئولیت‌های اجتماعی شرکت‌های معدنی و صنعتی نیز در این زمینه استفاده شود.

فعالی خاطرنشان کرد: استان کرمان دارای هشت اثر ثبت جهانی، بیش از ۸۰۰ اثر ملی و هفت هزار اثر شناخته شده بوده که برای مرمت و بازسازی آنها نیاز به اعتبار کافی است که می‌طلبد دستگاه‌های مرتبط و شرکت‌های صنعتی و معدنی در این زمینه با این اداره‌کل همکاری داشته باشند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.