تاریخ انتشار : یکشنبه 19 آذر 1402 - 6:57
کد خبر : 14325

فعالیت باندهای جعل و سوداگری در سایه بی‌هویت بودن املاک

فعالیت باندهای جعل و سوداگری در سایه بی‌هویت بودن املاک
مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان با اشاره به معایب فاقد حدنگاری بودن املاک خواستار ارائه اطلاعات و مستندات املاک دولتی جهت مستندسازی و صدور اسناد مالکیت گردید.

به گزارش نسیم صبا، ظهر دیروز سیدمهدی هاشمی با سرپرست اداره کل راه و شهرسازی شمال استان دیدار و به بررسی چالش‌های صدور اسناد مالکیت اراضی و املاک دولتی پرداخت.

هاشمی اظهار داشت: سند مالکیت به منزله شناسنامه املاک است و فاقد حدنگاری بودن بخشی از اراضی دولتی مشکلات عدیده‌ای از جمله دست‌درازی باندهای جعل و زمین‌خواری، پدید آورده است.

او اضافه کرد: قانون جامع حدنگار مصوب سال ۱۳۹۳ مهلت دو ساله جهت معرفی نقشه و مستندات مالکیت اراضی و املاک دستگاه‌های اجرایی جهت اخذ سند مالکیت مقرر نموده است که در این حوزه دستگاه‌ها به تکالیف خود عمل ننموده‌اند و به جز حدنگاری اراضی منابع طبیعی که پیشرفت ۹۹/۶ درصدی را تجربه کرده است، صدور اسناد مالکیت اراضی دولتی در سایر حوزه‌ها وضعیت مطلوبی ندارد.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک با بیان اینکه به علت فاقد سند بودن بخش قابل توجهی از اراضی دولتی، صدور اسناد مالکیت اشخاص نیازمند استعلام از مراجع ذی‌ربط است، خاطرنشان کرد: باید در امر پاسخگویی به استعلامات ثبتی تسریع شود و پاسخ استعلامات در سریع‌ترین زمان ممکن صورت گیرد تا کار مردم معطل نماند و زمینه بروز مفاسد نیز فراهم نشود چرا که وجود صف، همواره مفسده ایجاد می‌کند.

فرمانده قرارگاه جهادی حدنگاری شهید سلیمانی در خاتمه با اشاره به اینکه در استان کرمان به سبب محرومیت، جای کار جهادی در همه حوزه‌ها وجود دارد، ابراز کرد: ما شاگرد مکتب شهید سلیمانی هستیم که نماد کار جهادی و خالصانه بود و انتظار شهید سلیمانی به عنوان مولود این منطقه از ما تلاش مضاعف و خدمت شبانه‌روزی است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.