تاریخ انتشار : جمعه 3 شهریور 1402 - 13:33
کد خبر : 11630

عملکرد جزیره‌ای ادارات زیر تیغ انتقاد استاندار کرمان

عملکرد جزیره‌ای ادارات زیر تیغ انتقاد استاندار کرمان
استاندار کرمان تاکید کرد: جزیره ای فکر و عمل کردن و اینکه هرکسی دستگاه خود را می‌بیند، چالش‌هایی در روند سرمایه‌گذاری استان کرمان ایجاد کرده است.

به گزارش نسیم صبا از ایرنا، محمدمهدی فداکار روز پنجشنبه در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی افزود: باید همه دستگاه ها برای انجام امور سرمایه گذاری توافق کنند زیرا کارها به صورت گروهی پیش می رود، فرهنگ توسعه بسیار مهم اما این فرهنگ در کرمان کمتر جای افتاده است.

وی اظهار داشت: توسعه یک فرایند ذهنی است و باید ابتدا در ذهن ها اتفاق بیفتد تا نتیجه آن در اقدامات مشخص شود.

استاندار کرمان همچنین با گرامیداشت یاد شهدای دولت شهیدان رجایی و باهنر گفت: فرهنگ فعالیت گروهی و اقتصادی در استان کرمان نداریم؛ پنهان کاری می کنیم و مشکلات را بروز نمی دهیم، در این حوزه ضعف داریم و چوب آن را هم می خوریم.

وی افزود: در حوزه اقتصادی همراهی نمی کنیم و دستگاه نظارتی را بهانه می کنیم در حالی که دستگاه قضایی برخی موارد را پیگیری می کند و دستگاه های اجرایی از آن غافل هستند.

استاندار کرمان با بیان اینکه فرهنگ سرمایه گذاری باید در استان کرمان جا بیفتد تصریح کرد: کارهای خوبی در پنجره واحد سرمایه گذاری و استفاده از ظرفیت هوش مصنوعی در کرمان انجام شده است،؛ همچنین اقداماتی همچون بازپس گیری زمین های واگذار شده غیرفعال در شهرک های صنعتی استان کرمان اقدام خوبی است که به طور جدی پیگیر آن هستیم.

فداکار با بیان اینکه ارتقای رتبه کسب و کار استان کرمان از ۳۱ در بهار سال گذشته به ۱۶ امیدوار کننده است افزود: طرح های معدنی زیادی در اختیار ایمیدرو قرار دارد که کار مورد انتظاری نکرده و باید فکری برای این پهنه ها کنیم.

وی یادآور شد: این درحالی است که یک شرکت در تهران تبلیغات بسیاری از شرکت ها را انجام می دهد و این شرکت با بچه های کرمانی کارهای اساسی در معرفی ظرفیت ها انجام می دهد که اکنون دنبال انجام فعالیت در استان است.

نماینده عالی دولت در استان کرمان گفت: زیرساخت های خط دوم انتقال آب خلیج فارس آماده شده که این خط ۲۰۰ میلیون مترمکعب آب را منتقل می کند و ۱۰۰ میلیون مترمکعب آن مربوط به کرمان است؛ در این زمینه باید شرکت های معدنی پای کار بیایند.

وی با بیان اینکه کمیته فرهنگی باید اولویت سنجی شود تا کار در این حوزه پیش برود عنوان کرد: تحریم ها در تبادل بانکی و ورود تجهیزات اثر دارد اما این مشکل در اختیار ما نیست و حداقل باید مشکلات داخل را رفع کنیم که در دست دشمن نیست؛ اگر این مشکلات حل شود بسیاری از گره ها باز می شود و بخش وسیعی از کار پیش می رود؛ در این حوزه کار دست خودمان است.

فداکار با بیان اینکه صندوق توسعه ملی به محصولات صادرات محور وام پرداخت می کند گفت: شرکت تامین سرمایه یکی از ابزار های جدید مالی است که باید به اجرای آن کمک کنیم.

وی افزود: ساختار معدن را باید افزایش سرمایه دهیم زیرا ابزار نوین مالی می تواند به فرایند جذب سرمایه گذاری کمک کند و استانداری کرمان از آن حمایت می کند؛ ورود به بازار سرمایه افراد خاصی را می طلبد و جوانان با انگیزه پای کار بیایند و کمک کنند زیرا ما در استان کرمان به خوبی می توانیم از این ظرفیت استفاده کنیم.

خروج ۱۲۰ همت پول صنایع از کرمان

استاندار کرمان در بخش دیگری از سخنانش گفت: ۱۲۰ همت صنایع ازجمله ۸۰ همت سود شرکت ها و ۲۰ همت مالیات در قالب های مختلف از استان کرمان خارج شده، در حالی که اگر ۳۰ همت از این اعتبارات در بانک های استان کرمان بماند، مشکل رفع می شود.

وی ادامه داد: البته صنایع و معادن استان کرمان همکاری هایی در انتقال حساب ها به استان کرمان داشتند و در این حوزه همراه هستند اما توقع ما بیشتر از این میزان است.

عملکرد جزیره‌ای ادارات زیر تیغ انتقاد استاندار کرمان

اقتصاد کرمان مشکل فرهنگی دارد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان نیز در این نشست گفت: اقتصاد کرمان مشکل فرهنگی دارد و در این زمینه سران طوایف جنوب استان را به معدن مس سرچشمه بردیم تا با سرمایه گذاری آشنا شوند و آنان دید خوبی به این حوزه نداشتند.

امیر حسن زاده افزود: باید آموزش و مهارت به صورت شبانه روزی پیگیری شود و در این زمینه رتبه نخست المپیاد مهارت کشور را کسب کردیم؛ مهارت و تامین زیرساخت اولویت ماست.

میزان سپرده گذاری کرمان در رتبه نخست کشور

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان کرمان نیز در این نشست گفت: استان کرمان در میزان سپرده های بانکی بهار امسال در رتبه نخست کشور قرار گرفت و در این زمینه افزایش ۹.۴ درصدی داشتیم که این مهم نتیجه پیگیری استاندار کرمان برای انتقال درآمدهای مالیاتی و انتقال حساب ها بوده است.

صادق سلطانی نژاد افزود: درگاه ملی مجوزها یکی از اتفاقات خوب کشور در شاخص های کسب و کار بود زیرا یکی از مهمترین شاخص های فضای کسب و کار فرایند اخذ مجوزهاست و درگاه ملی مجوزها در راستای قانون بهبود فضای کسب و کار تعریف شده که سال ها معطل مانده بود.

وی ابراز داشت: با تلاش وزارت اقتصاد و مشارکت سایر وزارتخانه ها شروط ناهماهنگ را از اخذ مجوزها کسر کردیم و امروز در بستری قرار گرفتیم که هر شخصی می تواند با مراجعه به این درگاه به فضای کسب و کار کشور ورود کند.

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان کرمان بیان کرد: ۱۷ هزار و ۳۹۲ مجوز را از این بستر در استان کرمان صادر کردیم و باید مابقی مجوزها نیز تسریع شود تا با فضای خوبی از کسب و کار در این استان روبه رو شویم.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان نیز در این نشست گفت: بزودی استهلاک سرمایه گذاری صنایع کوچک و متوسط کرمان از میزان سرمایه گذاری جدید این استان رد می شود که باید جلو آن را بگیریم و در این زمینه بخش خصوصی آماده و پای کار است، به شرطی که فضا تسهیل شود.

مهدی طبیب زاده افزود: استان پهناور کرمان در حال رسیدن به مرحله ای است که نقطه ای برای سرمایه گذاری در این استان اصلا پیدا نشود لذا دستگاه ها باید محدوده های بلوکه شده را آزاد کنند و در این زمینه برخی از محدوده ها بی دلیل حبس مانده است.

حمایت جدید از بنگاه های کوچک

معاون دادستان کرمان نیز گفت: ظرفیت بالای اقتصادی کرمان در کشور و حتی جهان کم نظیر است اما در معرفی ظرفیت های استان کار نکردیم اما استان ها کرمان را به نامی دیگر می شناسند و باید به لحاظ امنیتی در حد بالایی قرار گیریم و در حوزه فرهنگی نیز اگر تغییر نگرش ندهیم، نمی توانیم سرمایه گذاری امن و پایداری را فراهم کنیم.

محمد ضیاء الدینی با بیان اینکه نیاز به پویش معرفی ظرفیت های کرمان وجود دارد تصریح کرد: باید ضمن آموزش نیروی کار و کارمندان، دستگاه های حامی سرمایه گذاری داشته باشیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.