تاریخ انتشار : پنجشنبه 23 شهریور 1402 - 8:21
کد خبر : 12090

طرح آموزش سربازمهارت حوزه معدن در کرمان افتتاح شد

طرح آموزش سربازمهارت حوزه معدن در کرمان افتتاح شد
مقدمات طرح سرباز مهارت که از چندماه قبل در استان کرمان شروع شده بود اینک به مرحله افتتاح در بخش معدن رسید و امروز (چهارشنبه) در بخش نمونه(پایلوت) آن برای آموزش های حوزه معدنی با همراهی جهاد دانشگاهی با جذب حدود ۲۰ سرباز کلید خورد.

به گزارش نسیم صبا از ایرنا این طرح در نتیجه تفاهم‌نامه چندجانبه بین استانداری کرمان، جهاددانشگاهی، فنی و حرفه ای، ایمیدرو و ستاد کل نیروهای مسلح به مرحله اجرا رسیده است.

طرح سرباز مهارت چندسالی است که در کشور شروع شده اما حوزه صنعت و به ویژه بخش معدن آن در استان کرمان کلید خورده تا سربازان در این استان بتوانند ذیل این طرح در بخش های صنایع معدنی توانمند شوند و آموزش های تخصصی فرابگیرند.

امیر حسن زاده معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان در نشست افتتاح آموزش های سربازان مهارت در جهاد دانشگاهی گفت: سربازانی که از امروز آموزش ها را در بخش های معدنی در جهاد دانشگاهی فرامی گیرند، پس از بررسی های مختلف، برگزاری آزمون و مصاحبه انتخاب شده اند تا نهایت بهره وری از این طرح اتفاق بیافتد.

وی تاکید کرد: پیشنهاد استان به کشور بود که به صورت پایلوت آموزش های معدنی و صنایع معدنی در کرمان به سربازان ارائه شود که تفاهم نامه در تهران به امضا رسید و مقدمات آن طی ماه های اخیر با حضور مسئولان کشوری در نشست های مختلف فراهم آمد.

حسن زاده با بیان اینکه سه درس در این زمینه به عنوان سرفصل در کرمان آموزش داده می شود گفت: ۲ درس در مراکز فنی و حرفه ای از قبل با حدود ۴۰ سرباز شروع شده و از امروز آموزش های ۲۰ سرباز در جهاد دانشگاهی با سرفصل ایمنی تخصصی صنایع و معادن آغاز می شود.

وی افزود: سازمان ایمیدرو با هدف بررسی تهیه و اجرای طرح‌های احداث، توسعه تجهیز و نوسازی صنایع تولیدی متالوژی، استخراج و فرآوری مواد معدنی و اجرای کارهای اکتشافی تشکیل شده و در کنار فعالیت‌های تخصصی خود، در نقاط مختلف کشور سرمایه‌گذاری و اشتغال ایجاد کرده که در طرح آموزش مهارت سربازان نیز، پشتیبانی مالی را به عهده گرفت و اگر این حمایت نبود، این دوره‌ها برگزار نمی‌شد.

رییس جهاد دانشگاه استان کرمان نیز با اشاره به اقدامات این نهاد علمی مرتبط با صنعت و معدن در دیار کریمان گفت: برای تقویت مرجعیت علمی این حوزه حتی آزمایشگاه تخصصی فرآوری مواد معدنی را نیز راه اندازی کرده ایم.

مهدی بازمانده افزود: برای تهیه خوراک صنایع به ویژه در فولاد، کارخانه فرآوری مواد کم‌عیار را راه‌اندازی و جهاد بومی‌سازی را تعریف کردیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.