تاریخ انتشار : چهارشنبه 10 آبان 1402 - 6:24
کد خبر : 13328

ضرورت اعطای تسهیلات خرد و قرض‌الحسنه به مردم با ابزارهای نوین بانکی

ضرورت اعطای تسهیلات خرد و قرض‌الحسنه به مردم با ابزارهای نوین بانکی
رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به اهمیت پرداخت تسهیلات خرد و قرض الحسنه در میزان رضایت مردم از شبکه بانکی گفت: برنامه بانک مرکزی و شبکه بانکی توسعه تسهیلات خرد و قرض الحسنه با به به کارگیری ابزارهای نوین و غیرحضوری است.

به گزارش نسیم صبا از بانک مرکزی، محمدرضا فرزین گفت: نظام بانکی به دلیل اینکه بار اصلی تامین مالی کشور را بر عهده دارد تحت فشار است. همچنین موضوع تامین مالی خرد و قرض‌الحسنه هم به صورت تکلیفی و هم غیرتکلیفی مسئولیت شبکه بانکی را در حوزه اقتصاد سنگین‌تر می‌کند اما تاکید ما بر پرداخت این تسهیلات به مردم در کمترین زمان و با بیشترین رضایت است.

رئیس‌ کل بانک مرکزی در مراسم رونمایی از خدمت جدید بانک ملت با عنوان فرابانک افزود: یکی از مشکلات مردم در دریافت تسهیلات مراجعات مستمر به شعب است. به کارگیری ابزارهای نوین فناورانه مانند خدمت جدید بانک ملت که تمام مراحل دریافت خدمت را به صورت غیرحضوری ارائه می‌دهد، می‌تواند گامی مهم در ارائه خدمات سریع و آسان به جامعه باشد و این خدمت باید در تمامی شبکه بانکی فراگیر شود.

فرزین بحث اعتبارسنجی را از دیگر مشکلات مردم در دریافت تسهیلات برشمرد و اظهار داشت: با توجه به اینکه کمترین نسبت مطالبات غیرجاری به کل تسهیلات پرداختی (NPL) مربوط به تسهیلات خرد است بانک‌ها می‌توانند تا حد امکان در دریافت تضامین و اعتبار سنجی با مشتریان همکاری کنند.

وی خاطرنشان کرد: استفاده از ابزارهای الکترونیک مانند سفته الکترونیک نیز می‌تواند در این زمینه برای بانک‌ها و مشتریان راهگشا باشد و امیدواریم استفاده از این ابزارها به همه بانک‌ها و مشتریان تسری پیدا کند.

رئیس کل بانک مرکزی در پایان خاطر نشان کرد: امروزه هجمه‌ها و تخریب‌ها به شبکه بانکی بسیار زیاد است و با توجه به مسئولیت سنگین شبکه بانکی این فضا ناعادلانه است و باید خدمات ارزنده شبکه بانکی به اقتصاد کشور و آحاد جامعه نیز بازگو شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.