تاریخ انتشار : یکشنبه 10 دی 1402 - 7:35
کد خبر : 14853

صدور ۹۳۶ هزار مجوز برخط در یک سال/ وزارت تعاون رکوردار صدور مجوز

صدور ۹۳۶ هزار مجوز برخط در یک سال/ وزارت تعاون رکوردار صدور مجوز
وزارت امور اقتصادی و دارایی اعلام کرد: از ابتدای دی ماه سال ۱۴۰۱ تا ابتدای دی ماه امسال بیش از ۹۳۶ هزار مجوز توسط درگاه ملی مجوزها، به صورت برخط صادر شده که وزارت تعاون بیشترین و وزارت کشور کمترین تعداد را دارا هستند.

به گزارش ایرنا از وزارت اقتصاد، گزارش دوره‌ای درگاه ملی مجوزها از تأخیر در صدور مجوزهای ‌کسب و کار کشور به تفکیک دستگاه‌ها در یک سال منتهی به دی ماه امسال (ابتدای دی ماه سال ۱۴۰۱ تا ابتدای ماه سال جاری) منتشر شد.

بر اساس این گزارش، از ابتدای دی سال ۱۴۰۱ تا دی ماه امسال، تعداد یک میلیون و ۶۴۹ هزار درخواست صدور مجور در درگاه ملی مجوزها ثبت شده که تعداد ۹۳۶ هزار و ۹۱ مجوز به صورت غیرحضوری و کاملا الکترونیکی صادر شده است.

در عین حال، از این تعداد ۱۰۳ هزار و ۴۸۰ درخواست با تاخیر در بررسی مواجه است که۳ وزارتخانه وزارت کشور (به جز شهرداری‌ها) با ۳۹ درصد تاخیر در بررسی درخواست مجوز، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با ۱۹.۶ درصد تاخیر در بررسی درخواست مجوز و وزارت صنعت و معدن، تجارت با ۱۸ درصد تاخیر در بررسی درخواست مجوز بیشترین میزان تاخیر در بررسی درخواست مجوزهای کسب و کار را ثبت کرده‌اند.

صدور ۹۳۶ هزار مجوز برخط در یک سال/ وزارت تعاون رکوردار صدور مجوز

کانون وکلا و فدراسیون‌های ورزشی نیز هنوز شرایط صدور مجوزهایشان را اعلام نکرده‌اند و در عین حال همچنان به صورت غیرقانونی از صدور مجوز خودداری می کنند.

وزارت تعاون در بخش مشاغل خانگی با ۲۹۷ هزار و ۹۴۷ مجوز صادر شده از تعداد ۳۲۸ هزار و ۹۲۸ مجوز درخواست شده، بیشترین تعداد صدور مجوز برخط را داراست، که میزان تاخیر در بررسی برای صدور مجوز در این وزارتخانه صفر اعلام شده است

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.