تاریخ انتشار : چهارشنبه 22 آذر 1402 - 5:55
کد خبر : 14431

شرایط و زمان ثبت‌نام عمره مفرده/ نرخ عمره ۴۰ تا ۴۴ میلیون تومان

شرایط و زمان ثبت‌نام عمره مفرده/ نرخ عمره ۴۰ تا ۴۴ میلیون تومان
رییس سازمان حج و زیارت شرایط و زمان ثبت‌نام مقدماتی عمره مفرده را اعلام کرد.

به گزارش نسیم صبا ازمهر، سیدعباس حسینی در نشست خبری خود با موضوع شرایط و زمان ثبت نام مقدماتی عمره مفرده که پیش از ظهر امروز در ساختمان سازمان حج و زیارت برگزار شد درباره وضعیت ازسرگیری سفرهای عمره و ظرفیت آماده‌شده در دو شهر مکه و مدینه برای آغاز سفرهای زایران عمره گزارش داد.

وی گفت: مقدمات تشرف زایران به عمره مفرده بعد از ۹ سال وقفه روز ۲۸ آذر ماه رقم خواهد خورد و فردا ساعت ۱۱ صبح ثبت نام از متقاضیانی که نزد شعب ملت و ملی ودیعه گذاشته‌اند انجام می‌شود. باید افراد به سامانه عمره مراجعه می‌کنند و ثبت نام کنند البته بر اساس گروه بندی و اولویت‌ها انجام می‌شود.

وی گفت: پس از آن ۵ شنبه ساعت ۹ صبح ثبت نام قطعی انجام می‌گیرد. افراد گروه و زمان و شرکت مجری را انتخاب کرده و به شرکت مورد نظر مراجعه می‌کنند و مراحل ثبت نام را تکمیل خواهند کرد. اولین اعزام از تهران و فرودگاه امام در روز ۲۸ آذر ماه انجام می‌شود. همچنین مدت زمان سفر ده روزه و ۵ روز مدینه و ۵ روز مکه است.

وی افزود: ما در عمره امسال ده گروه قیمتی داریم که بسته به کیفیت هتل متغیر است کمترین قیمت با همه خدمات ۴۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان همچنین ۴۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بیشترین قیمت هست. تلاش شد با حداقل قیمت این سفر انجام شود و تلاش شد از امکانات رفاهی در زمینه آسایش زایران استفاده کنیم.

وی بیان داشت: ظرفیت کاروان‌ها ۹۰ نفره و ۱۶۷ نفره خواهد بود و به ناوگان هوایی بستگی دارد این قیمت‌ها هم شامل تغذیه، هزینه اجرای عملیات، بهداشت و درمان، حمل و نقل درون و برون شهری و هتل است. همچنین میزان پوشش بیمه‌ای در بیمه عمر و درمان هر کدام ۱۰۰ میلیون تومان است.

حسینی گفت: افراد به سایت سازمان برای تعیین اولویت مراجعه کنند.

وی بیان داشت: اولویت‌های یک تا ۱۵۰ برای اعزام اعلام شده‌اند اینها ودیعه گذاران سال ۸۷ هستند. خانم‌های مجرد برای سفر مانعی ندارند. توصیه ما به زایرانی که روزهای اول را انتخاب می‌کنند این است که حتماً مطمئن شوند که گذرنامه معتبر دارند. چون فرصتی برای زمان اعزام نمانده است.

وی گفت: اکنون ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در نوبت ثبت نام هستند. اگر محدودیت‌ها برداشته شود سازمان این توان را دارد که سالانه ۸۰۰ تا یک میلیون نفر را اعزام کند و تا ۵ سال این ظرفیت را اعزام کنیم.

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: ارز عمره مطابق سایر سفرهای خارجی است که در روزهای آینده این موضوع به صورت رسمی به شرکت‌ها اطلاع داده می‌شود. میزان سود مشارکت متغیر است و مطابق با عقود اسلامی به سپرده گذاران داده خواهد شد.

وی ادامه داد: تمام تلاش دو طرف در سایه روابط دیپلماتیک در این راستا است که شرایط مطلوب برای زایران رقم بزنند.

وی گفت: موضوع انتقال ارز به کشور میزبان از طریق بانک‌های سایر کشورها است و تأخیر به دلیل تحریم‌ها بوده است. برای تسهیل انتقال ارز جلساتی برگزار شد به همین دلیل ثبت نام با تأخیر انجام شد.

رئیس سازمان حج و زیارت خاطر نشان کرد: مذاکره برای حج تمتع نیز انجام شده است همچنین برای تأمین اولیه مواد غذایی و امکانات دیگر نیز در حال انجام تفاهم و قرارداد با کشور میزبان هستیم.

حسینی گفت: سازمان حج و زیارت نسبت به وجوه زایران هیچ گونه داخل و تصرفی ندارد. همین ثبت نام‌ها نیز تا زمانی که زایران محاسباتشان را انجام ندهد هیچ پولی به سازمان حج و زیارت نمی‌رود.

وی افزود: هر شرکتی که نازل‌ترین قیمت را بدهد سازمان حج و زیارت به سمت آن می‌رود و خدمات می‌گیرد.

حسینی افزود: با توجه به ظرفیت اعزام زایران، ده ظرفیت پروازی برای زایران عملیاتی شده است که شامل تهران، مشهد، اصفهان، تبریز، ساری، شیراز، یزد، اهواز، کرمان و زاهدان است و بقیه متقاضیان و استان‌های دیگر از ایستگاه‌های همجوار مشرف می‌شوند.

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: در اولین مرحله اعزام که تا دهم اسفند طول می‌کشد برای ۷۰ هزار نفر در قالب ۵۵۰ کاروان در نظر گرفته شده است. پس از آن مراحل بعدی عمره در رمضان و شوال را هم در دستور اعزام قرار می‌دهیم.

وی افزود: پوشش بیمه حوادث ۶۰۰ میلیون تومان و هزینه بار در رفت ۱۷ میلیون تومان و در برگشت ۲۰ میلیون تومان است. همچنین پکیج‌های عمره در ماه رمضان در حال برنامه ریزی است و سفرها ۱۶ و ۲۱ روزه خواهد بود.

به گفته حسینی پروازهای عمره با شرکت‌های هواپیمایی معراج، ایران ایرتور و هواپیمایی جمهوری اسلامی انجام می‌شود.

حسینی گفت: افراد از فردا می‌توانند به سایت سازمان حج بخش عمره به آدرس omreh.haj.ir برای تعیین اولویت مراجعه کنند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.