تاریخ انتشار : چهارشنبه 8 فروردین 1403 - 7:24
کد خبر : 16665

سند مشترک تعامل فرهنگ و اقتصاد به‌زودی رونمایی می‌شود

سند مشترک تعامل فرهنگ و اقتصاد به‌زودی رونمایی می‌شود
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه دو حوزه اقتصاد و فرهنگ را از هم جدا نمی‌دانیم، گفت: کار بسیار خوبی شروع شده و امیدواریم به‌زودی سند مشترک تعامل فرهنگ و اقتصاد را رونمایی کنیم.

به گزارش نسیم صبا ازایرنا، محمدمهدی اسماعیلی سه‌شنبه شب در پایان نشست مشترک با احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی، درباره تبیین شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم»، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در دولت این نگاه وجود دارد که حوزه‌های فرهنگ، اقتصاد و سیاست درهم‌تنیده شده و حوزه فرهنگ، حوزه‌ای پیشینی است.

وی افزود: با این باور در سلسله نشست‌هایی طراحی شده تا با دوستان اقتصادی گفت‌وگو می‌کنیم و در نشست مشترک با وزیر اقتصاد هم همین بحث را داشتیم که چگونه دو حوزه اقتصاد و فرهنگ را به هم‌نشینی هم‌افزا برسانیم و چگونه نیازهای متقابل را برطرف کنیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه اقدامات اجرایی و عملیاتی در دستور کار قرار دارد و نه طرح مسایل کلی غیرقابل اجرا، گفت: در دولت مردمی بنا بر اجراست تا سخن گفتن صرف و نداشتن عمل، (که خیلی اوقات از این محل آسیب‌هایی وارد می‌شود)؛ امیدواریم با همکاری و تعامل نزدیک این فرصت مغتنم را در اختیار ارتقای فرهنگی و تمدنی جامعه قرار دهیم.

اسماعیلی ادامه داد: شورای راهبردی فرهنگی در وزارت اقتصاد نیز با همین نگاه ایجاد شده و دو حوزه اقتصادی و فرهنگی را از هم جدا نمی‌دانیم.

وزیر فرهنگ بیان کرد: در حوزه فرهنگ یکی از اولویت‌های اصلی اقتصاد فرهنگ و هنر است؛ در همین راستا سند اجرایی با کارنامه دوساله و افق دو سال آینده داریم؛ در حوزه اقتصاد هم شرایط به همین نحو است و هر فعل اقتصادی و اتفاق عمرانی و صنعتی نیازمند انضمام نگاه فرهنگی است.

وی تاکید کرد: امیدواریم دوستان با چنین شورایی که در وزارت اقتصاد است و فعالان حوزه فرهنگ این کار را به ثمر برسانند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.