تاریخ انتشار : چهارشنبه 28 بهمن 1394 - 8:18
کد خبر : 329

حذف گجت‌ های دسکتاپی ویندوز

حذف گجت‌ های دسکتاپی ویندوز

به گزارش نسیم صبا: این گجت‌ها که برای استفاده از آنها باید روی دسکتاپ کلیک راست کرده و گزینه‌ Gadgets را انتخاب کنید، برای بسیاری از کاربران مفید است و هیچ‌گونه مزاحمتی نیز ندارد، زیرا در صورت فعال‌ نکردن هر یک از گجت‌ها، هیچ تغییر محسوسی در دسکتاپ ویندوز مشاهده نمی‌شود. با این حال برخی

به گزارش نسیم صبا: این گجت‌ها که برای استفاده از آنها باید روی دسکتاپ کلیک راست کرده و گزینه‌ Gadgets را انتخاب کنید، برای بسیاری از کاربران مفید است و هیچ‌گونه مزاحمتی نیز ندارد، زیرا در صورت فعال‌ نکردن هر یک از گجت‌ها، هیچ تغییر محسوسی در دسکتاپ ویندوز مشاهده نمی‌شود.

با این حال برخی کاربران علاوه بر تمایل نداشتن به استفاده از این گجت‌ها، وجود گزینه Gadgets را در منوی کلیک راست ویندوز اضافه می‌ دانند.

چنانچه شما نیز این گزینه را مزاحم می‌دانید یا به هر دلیل دیگر قصد دارید آن را به‌طور کامل حذف کنید، می‌توانید از روش زیر کمک بگیرید:

۱ـ به کنترل‌پنل ویندوز مراجعه کرده و در کادر جستجوی موجود در بالا سمت راست صفحه، عبارت features را تایپ کرده سپس از فهرست نتایج روی گزینه‌ Turn Windows features on or off کلیک کنید.

۲ـ در پنجره‌ به‌نمایش درآمده فهرستی از امکانات فعال یا غیرفعال در سیستم‌عامل قابل مشاهده است.

برای غیرفعال کردن گجت‌های دسکتاپی کافی است گزینه‌ Windows Gadget Platform را پیدا کرده و علامت چک‌مارک کنار آن را غیرفعال کنید.

۳ـ در پایان با کلیک روی OK تغییرات را ذخیره کرده و با فشار کلیک راست ماوس روی دسکتاپ، نبود گزینه‌ Gadgets را در منوی به‌نمایش درآمده بررسی کنید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.