تاریخ انتشار : پنجشنبه 18 آبان 1402 - 7:30
کد خبر : 13532

سفیران اسپانیا و نروژ از تلاش بشردوستانه کرمان قدردانی کردند

سفیران اسپانیا و نروژ از تلاش بشردوستانه کرمان قدردانی کردند
سفیران کشورهای اسپانیا و نروژ در ایران در دیدار با استاندار کرمان از تلاش‌های بشردوستانه این استان در ارائه خدمات به اتباع افغانستانی قدردانی کردند.

به گزارش نسیم صبا به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان، آنخل لوسادا فرناندز سفیر کشور اسپانیا و سیگوالد هاوج سفیر کشور نروژ با هیات همراه در جریان سفر به کرمان، با استاندار این خطه دیدار و در خصوص اقدامات و خدمات جمهوری اسلامی ایران به اتباع افغانستانی ساکن کرمان گفت و گو کردند.

کرمان از جمله استان هایی است که بیشترین اتباع افغان را در خود جا داده و افزون بر ۱۰ درصد جمعیت آن را این اتباع تشکیل می دهد.

برپایه این گزارش، استاندار کرمان در این دیدار، گزارشی از شرایط زندگی و فعالیت اتباع کشور افغانستان در استان ارائه و عنوان کرد: حدود ۳۵۰ هزار نفر از اتباع کشور افغانستان در استان کرمان سکونت دارند که علاوه بر دریافت خدمات آموزشی، بهداشتی و درمانی، از اشتغال و کالاهای یارانه‌ای نیز بهره‌مند هستند.

محمدمهدی فداکار ادامه داد: بخشی از اتباع افغانستانی، غیرمجاز هستند و هیچ مدرک هویتی نیز ندارند که مشکلات و چالش‌هایی را هم برای استان ایجاد می‌کنند و موضوع ساماندهی این افراد در دست اقدام است.

وی در عین حال تصریح کرد: تعداد قابل توجهی دانش‌آموز افغان در استان کرمان مشغول تحصیل هستند که باوجود کمک‌های سازمان‌های بین‌المللی بار زیادی را بر دوش آموزش و پرورش تحمیل کرده‌اند.

استاندار کرمان افزود: هزینه‌های درمانی اتباع که عمدتا بیمه نیستند از سوی استان و دولت جمهوری اسلامی پرداخت می‌شود؛ همچنین فرصت‌های شغلی زیادی توسط این افراد گرفته شده است، ضمن اینکه از کالاهای یارانه‌ای نیز همانند ایرانی‌ها استفاده می‌کنند.

فرناندز سفیر کشور اسپانیا و نماینده موقت اتحادیه اروپا در ایران نیز از تلاش‌های دولت جمهوری اسلامی و استانداری کرمان در فعالیت‌های بشردوستانه در مورد اتباع افغانستانی تقدیر کرد و با اشاره به انسجام در پاسخگویی و مشارکت طرفین در مورد اتباع خارجی اظهارداشت: به عنوان نماینده موقت اتحادیه اروپا تلاش می‌کنیم از فعالیت‌های بشردوستانه‌ای که سازمان‌هایی شبیه سازمان امور پناهندگی نروژ و دیگر سازمان‌ها انجام می‌دهند حمایت کنیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.