تاریخ انتشار : یکشنبه 16 بهمن 1401 - 6:31
کد خبر : 8174

امیرعبداللهیان با رئیس جمهور کوبا دیدار و گفتگو کرد

امیرعبداللهیان با رئیس جمهور کوبا دیدار و گفتگو کرد
وزیر امور خارجه کشورمان با رئیس جمهور کوبا دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش نسیم صبا از مهر، ‎دکتر حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در آخرین مرحله از سفر خود به آمریکای لاتین، روز شنبه با دیاز کانل رئیس جمهور کوبا دیدار و پیرامون موضوعات مورد علاقه در حوزه‌های دوجانبه و مسائل بین المللی به گفتگو و تبادل نظر پرداخت.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار با اشاره به روابط تاریخی و دوستانه ایران و کوبا و مرور بر روابط دوجانبه، بر اراده جمهوری اسلامی ایران برای تقویت و توسعه همکاریهای فیمابین تاکید کرد.

دکترامیرعبداللهیان از همکاری کوبا در تولید انواع واکسن مشترک در ایران قدردانی کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی همچنین ضمن ابراز خرسندی از سطح همکاریها در موضوعات بین المللی، حمایت قاطع ایران از کوبا و محکومیت تحریم‌ها و مداخله خارجی در این کشور را مورد تاکید قرار داد.

دیاز کانل رئیس جمهور کوبا نیز در این دیدار با تمجید از تاریخ و فرهنگ کشورمان، پیشرفت‌ها و دستاوردهای علمی و فنی ایران در سایه تحریم‌ها را ستودنی دانست و بر علاقه مندی خود به افزایش تماس‌ها و مراودات فیمابین تاکید کرد.

وی تحولات منطقه آمریکای لاتین و جهان را واجد فرصت‌های نوینی برای تقویت چندجانبه گرایی دانست و افزود: کوبا برغم فشارها مصمم بِه همکاری با کشورهای دوست و رفع موانع و چالشهای پیش رو می‌باشد.

رئیس جمهور کوبا افزود: دولت آمریکا فقط به منافع خود می‌اندیشد و ارزشی برای دیگران قائل نیست. ما استقلال سیاسی خود را به بهای سنگینی بدست آورده ایم و آنرا حفظ خواهیم کرد.

طرفین در این دیدار بر توسعه همکاری‌های پزشکی، دارویی، تجهیزات پزشکی و واکسن تاکید کردند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.