تاریخ انتشار : چهارشنبه 1 آذر 1402 - 6:11
کد خبر : 13878

سران بریکس خواستار برقراری آتش‌بس فوری در غزه شدند

سران بریکس خواستار برقراری آتش‌بس فوری در غزه شدند
سران کشورهای گروه بریکس در بیانیه پایانی نشست خود که به پیشنهاد آیت‌الله رئیسی رئیس‌جمهور اسلامی ایران و با محوریت غزه به شکل ویدئو کنفرانسی با حضور اعضای اصلی عصر امروز (سه‌شنبه) برگزار شد، خواستار برقراری آتش‌بس فوری در غزه شدند.

به گزارش ایرنا به نقل از اسپوتنیک، سران کشورهای گروه بریکس در این بیانیه خواستار انجام تحقیقات مستقل و شفاف در مورد جنایات جنگی ارتکابی در نوار غزه مطابق با استانداردهای بین المللی شده و تاکید کردند: وضعیت وخیم انسانی به ویژه در نوار غزه و نیز سایر مناطق فلسطین اشغالی مایه نگرانی است.

سران کشورهای گروه بریکس همچنین در این بیانیه با محکوم کردن اقدامات وحشیانه علیه فلسطینی‌ها، خواستار آزادی فوری گروگان‌ها شده و از تلاش‌ها برای پایان فوری خصومت‌ها، محافظت از غیرنظامیان و ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه حمایت کردند.

این بیانیه می‌افزاید: ما اقدامات خشونت‌آمیز علیه غیرنظامیان از جمله جنایات جنگی، حملات به زیرساخت‌های غیرنظامی و همچنین تمامی اقدامات تحریک‌آمیز و تخریبی را محکوم می‌‎کنیم.

در بیانیه پایانی نشست سران کشورهای گروه بریکس آمده است: ما خواستار برقراری یک آتش‌بس فوری بشردوستانه، بادوام و پایدار هستیم که منجر به توقف خصومت‌ها، برقراری صلح و امنیت در نوار غزه بر اساس قوانین بین‌الملل و منشور سازمان ملل متحد شود.

این بیانیه می‌افزاید: با تاکید بر اهمیت جلوگیری از تشدید درگیری در نوار غزه، از همه طرف‌های درگیر می‌خواهیم تا حداکثر خویشتنداری را به خرج دهند و از کسانی هم که بر آنها نفوذ دارند می‌خواهیم برای پایان دادن به درگیری و برقراری فوری آتش‌بس و استقرار صلح در این منطقه تلاش کنند.

سران کشورهای گروه بریکس در پایان با محکوم کردن هرگونه کوچ اجباری فردی یا دسته جمعی فلسطینی‌ها از اراضی خود چه به داخل غزه یا به کشورهای مجاور تاکید کردند که حل و فصل عادلانه و دائم نزاع میان رژیم صهیونیستی و فلسطین تنها با ابزارهای مسالمت آمیز ممکن است.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران عصر سه‌شنبه در نشست وبیناری سران بریکس که به شکل فوق‌العاده برگزار شد، غزه را نماد سقوط اخلاقی غرب دانست و گفت: امروز در حالی گرد هم آمده‌ایم که جهان بصورت زنده شاهد خشونت و جنایتی بی‌سابقه بر علیه ملت فلسطین در غزه است. آنچه این روزها در غزه می‌گذرد ناعادلانه بودن نظام بین‌الملل غربی را آشکارا نشان می‌دهد. مساله غزه، مساله انسانیت و عدالت است. رژیم صهیونیستی و حامیانش نه تنها انسانیت، اخلاق و حقوق را زیر پا گذاشته‌اند بلکه با سرکوب اطلاعات معتبر و اشاعه اطلاعات نامعتبر سعی می‌کنند افکار عمومی جهان را فریب دهند.

رئیس‌جمهور حمایت همه جانبه آمریکا و غرب از نسل کشی و کودک کشی در غزه را از همه چیز بدتر دانست و افزود: تاکنون حدود ۵۵۰۰ کودک مظلوم به خاک و خون کشیده شدند و ۴۱ هزار واحد مسکونی آسیب دیده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.