تاریخ انتشار : شنبه 3 تیر 1402 - 4:43
کد خبر : 10526

رییس مجمع نمایندگان استان کرمان: بیش از ۷۰ درصد ورودی پرونده ها به دستگاه قضایی ناشی از مسائل اقتصادی است

رییس مجمع نمایندگان استان کرمان:  بیش از ۷۰ درصد ورودی پرونده ها به دستگاه قضایی ناشی از مسائل اقتصادی است
رییس مجمع نمایندگان استان کرمان گفت: برای کاهش پرونده های قضایی، راهی جز اصلاح مسائل اقتصادی نداریم زیرا بیش از 70 درصد ورودی پرونده ها به دستگاه قضایی ناشی از مسائل اقتصادی است.

به گزارش نسیم صبا:حمدرضا پورابراهیمی در همایش محوری گرامیداشت هفته قوه قضاییه افزود: امروز به اذعان کارشناسان در بسیاری از حوزه ها به رتبه خوبی دست یافته ایم و از تحریم های اعمال شده علیه کشور عبور کرده ایم و از این رو به آینده اقتصاد ایران امیدواریم و با اقتدار این مسیر را دنبال می کنیم.

وی با اشاره به این مطلب که در حال حاضر برنامه هفتم توسعه کشور در دستورکار مجلس شورای اسلامی قرار دارد، گفت: در برنامه ششم احکام مهمی را برای دستگاه قضایی کشور وارد کردیم اما بررسی ها نشان می دهد بخش زیادی از احکام این برنامه، در حوزه قضایی به دلیل عدم تامین منابع ناقص است و اجرا نشده است

وی بر آسیب شناسی دلایل عدم اجرای احکام مربوط به دستگاه قضایی در برنامه ششم توسعه کشور تاکید کرد و ادامه داد: پیشانی برنامه هفتم توسعه کشور، پیشرفت اقتصادی توام با عدالت است و این نشان می دهد که موضوع عدالت بر حوزه های مختلف تاثیرگذاشته است.

وی عنوان کرد: امروز علائم شکست کامل تحریم ها را شاهد هستیم و امروز جمهوری اسلامی از موضوع تحریم ها عبور کرده است و در آستانه تحولات منطقه ای نیز هستیم.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: شهید بهشتی اندیشه های سیاسی، فرهنگی و مواضع انقلابی خود را هیچگاه در سکوت باقی نگذاشت و همواره از ولایت فقیه دفاع کرد.

محمدمهدی زاهدی اظهارداشت: مدیریت انقلابی و جهادی، فروتنی و تواضع، وفاداری و نظم و انضباط انقلابی از مهمترین ویژگی های شهید بهشتی بوده است.

وی به تحولات پیش رو نیز اشاره و عنوان کرد: قوه قضاییه باید برای تربیت قضات متخصص در راستای مقابله با تخلفات فضای دیجیتال آماده کند

وی خاطرنشان کرد: حاکمیت نیز باید بداند که باید به قوه قضاییه رسیدگی کند زیرا حساسیت کار قضایی بسیار بالاست و از این رو باید به جایگاه قضات به صورت ویژه ای توجه شود.

تهیه و تنظیم : رضا محکم

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.