تاریخ انتشار : پنجشنبه 12 مرداد 1402 - 16:23
کد خبر : 11287

روایت خلجی از دستاوردهای دولت سیزدهم در دومین سالگرد تنفیذ

روایت خلجی از دستاوردهای دولت سیزدهم در دومین سالگرد تنفیذ
رییس شورای اطلاع رسانی دولت در سالگرد تنفیذ آیت‌الله رئیسی اقدامات و فراز و نشیب‌های پیش روی دولت سیزدهم در دوسال گذشته را تشریح کرد.

به گزارش نسیم صبا:سپهر خلجی» همزمان با دومین سالگرد تنفیذ حکم‌آیت الله رئیسی، در گفت وگو با خبرنگار حوزه دولت ایرنا درباره دستاوردهای دولت و فراز و نشیب‌ها در طی این دوسال و توصیه‌ها رهبر انقلاب به اعضای دولت سیزدهم گفت: امروز پنجشنبه ۱۲ مرداد سالگرد تنفیذ آیت الله رئیسی است. رهبر انقلاب هم در حکم تنفیذ و هم در بیانات خود در همان روز تنفیذ دستورات و رهنمودهایی را برای دولت سیزدهم بیان داشتند.

مبارزه با فساد سرلوحه اقدامات دولت

وی مبارزه با فساد را یکی از تاکیدات رهبر انقلاب به رئیس جمهور برشمرد و خاطرنشان کرد: از ابتدای فعالیت، دولت این امر را سر لوحه خود قرار داد و از مهمترین رویکردهای دولت مبارزه با فساد بود. اقداماتی که در وزارت اقتصاد برای حذف امضاهای طلایی و ساماندهی وضعیت بانک‌ها و شفاف سازی فرایندها و سیستمی کردن امور صورت گرفت، از اقدامات کم سابقه ای است که تمامی اینها در عمل به توصیه‌های رهبر انقلاب بود.

دولت سیزدهم پرچمدار نگاه انقلابی

رئیس شورای اطلاع رسانی دولت با بیان اینکه توصیه دیگر رهبر انقلاب تمسک دولت به ارزش‌های اساسی انقلاب بود، یادآور شد: بحمدلله این دولت پرچمدار پیگیری جریان انقلاب و نگاه انقلابی است؛ چه در گزینش مدیران و چه در پیگیری آرمان‌های انقلاب و سیاست های نظام که در این مسیر حرکت خوبی طی شده است.

صادقانه با مردم

وی در کنار مردم بودن را از دیگر نکات رهبر انقلاب دانست و بیان کرد: سفرهای استانی و نظارت‌های میدانی آیت الله رئیسی گواه بر اهمیت دولت به مردم است که در این دوره رکورد خوبی در سفرهای استانی و پیگیری مسائل و مشکلات مردم به ثبت رسیده است.

خلجی بیان کرد: تاکید دیگر ایشان به گفت و گوی صادقانه با مردم و در میان گذاشتن مسائل با مردم است که در این دولت رهنمود های رهبر انقلاب برای دولتمردان دستور کار قرار گرفته است. در سال گذشته که حذف ارز ترجیحی صورت گرفت و انصافا اتفاق بزرگی هم بود که با زندگی مردم گره خورده بود، این را صادقانه با مردم در میان گذاشتیم و دولت همزمان اقدامات جبرانی در نظر گرفت و یارانه ها را از ۴۵ هزار تومان به کانال ۴۰۰ هزار تومان برد و حدود ده برابر افزایش داد. طرح کالا برگ الکترونیک نیز با همراهی مردم اجرا شد که طرح موفقی است. این توصیه هم جزو توصیه هایی بود که دولت اهتمام ویژه بر آن داشت.

دستگاه اجرایی موظف به اجرای دستورات رهبری

رئیس شورای اطلاع رسانی دولت با اشاره به خط مشی سیاست خارجی در این دولت گفت: از دیگر توصیه های رهبر انقلاب ارتباطات با همسایگان بود که سیاست خارجی در این دولت بر مبنای رهنمود های رهبر انقلاب پیش رفته است و توفیقات آن قابل مشاهده است.

وی با اشاره به بهره گیری از ظرفیت‌های کشور مثل نفت و آب و معادن تصریح کرد: در استان‌های مختلف افتتاح و بهره برداری از بزرگترین پروژه‌ها صورت گرفت و در حوزه نفت اتفاقات عجیبی در حال رقم خوردن است و فاز ۱۱ پارس جنوبی در طی چند روز آینده عملیاتی می‌شود. تمام مدیران دولت خود را موظف می‌دانند تا دستورات رهبر انقلاب را اجرایی کنند.

رفع انحصار و مقابله با فرار مالیاتی

خلجی درباره مقابله با فرارهای مالیاتی در این دولت تاکید کرد: میزان دریافت مالیات از کسانی که تاکنون مالیات پرداخت نکرده اند افزایش پیدا کرد. در این دولت رفع انحصار در موراد بیشمار صورت گرفت.

رئیس شورای اطلاع رسانی دولت خاطر نشان کرد: اولویت‌های اصلی دولت علاوه بر مواردی که رهبر انقلاب فرمودند و به عنوان چراغ راه پیش روی دولت گذاشته شد پیگیری می‌شود. نکته بعدی سیاست‌های کلی نظام است که به عنوان اسناد بالا دستی است برای دولت تکلیف آور است و مورد پیگیری قرار می گیرد.

جلسه ویژه دولت برای تامین مالی پروژه‌های مسکن به ریاست مخبر

وی اولویت اصلی دولت را از ابتدای آغاز به کار تاکنون، مسائل اقتصادی برشمرد و گفت: در روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت آقای رئیس جمهور در فرمایشات خود تاکید کردند که معاون اول جلسه ویژه برای تامین مالی پروژه های مسکن در سراسر کشور برگزار کند تا تولید مسکن سرعت گیرد. رویکرد کلی دولت سامان بخشیدن به چند مسئله اصلی است که با زندگی مردم سروکار دارد.

بخش عمده ای از وظایف و وعده‌های دولت انجام شده است‌

خلجی درخصوص عمل به وعده در دولت سیزدهم نیز یادآور شد: دولت وعده داد در سیاست خارجی ارتباطات همسایگی و منطقه ای را دنبال می‌کند و به این وعده جامه عمل پوشانید، همچین قول داد که ارتباطش با مردم قطع نخواهد شد و این انجام شد. به کارگیری نیروی های انقلابی که وعده دولت بود اجرایی شد و این امر ادامه دار است، ارتباط با گروه‌های نخبگانی نیز صورت گرفت که رییس جمهور جلسات متعدد با جوانان و متخصصین و نخبگان دارند. بخش عمده ای از وظایف و وعده های دولت انجام شده است. در بخش مسکن دولت وعده هایی داد و این در دستور کار دولت است.

برگزاری جلسه شورای عالی مسکن هر ۲۰ روز

رییس شورای اطلاع رسانی دولت گفت: از ابتدای سال جدید تاکنون هر ماه بلکه هر بیست روز شورای عالی مسکن با حضور رییس جمهور تشکیل می‌شود تا تامین مسکن جوانان و مردم که وعده دولت و تکلیف قانونی است، انجام شود.

دولت برای آواربرداری از مشکلات به ارث رسیده تعطیلی ندارد

خلجی با تاکید بر اینکه در ۸ سال هیچ مسکنی ساخته نشد، تصریح کرد: دولت برای آواربرداری از ۸ سال گذشته تعطیلی ندارد. هرگاه نتوانیم به وعده ای که داده شده عمل کنیم صادقانه با مردم در میان می‌گذاریم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.