تاریخ انتشار : یکشنبه 6 شهریور 1401 - 8:35
کد خبر : 3689

گام دوم در سیاست همسایگی ایران ارتقای همکاری‌های منطقه‌ای است

گام دوم در سیاست همسایگی ایران ارتقای همکاری‌های منطقه‌ای است
معاون سیاسی وزارت امور خارجه با اشاره به تجربه موفق یک سال اهتمام دولت به سیاست همسایگی، تصریح کرد: گام دوم در سیاست همسایگی، ارتقای همکاری‌های چندجانبه و منطقه‌ای است.

به گزارش نسیم صبا از مهر، علی باقری معاون سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان شنبه شب (پنجم شهریورماه) با «محمد بن عبدالعزیز الخلیفی» معاون منطقه‌ای وزارت امور خارجه قطر و هیئت همراه دیدار و درباره مناسبات دوجانبه و نیز تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی با وی گفتگو کرد.

معاون سیاسی وزارت امور خارجه با اشاره به تجربه موفق یک سال اهتمام دولت جمهوری اسلامی ایران به سیاست همسایگی، تصریح کرد: گام دوم در سیاست همسایگی، ارتقای همکاری‌های چندجانبه و منطقه‌ای است.

باقری با تأکید بر شتاب گیری روابط ممتاز تهران-دوحه به‌ویژه در یکسال اخیر، افزود: از نقش‌آفرینی مؤثر قطر در پیشبرد گام دوم سیاست همسایگی ایران و ارتقای همکاری‌های چندجانبه منطقه‌ای استقبال می‌کنیم.

وی اهتمام به موضوع فلسطین را وظیفه انسانی و اسلامی همه کشورهای منطقه برشمرد و تصریح کرد: پایداری هر ترتیبات منطقه‌ای در گرو استیفای حقوق ملت فلسطین است.

معاون سیاسی وزارت امورخارجه با اشاره به تلاش‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی برای محو فلسطین از جغرافیای سیاسی منطقه و جهان گفت: فلسطین کلید ثبات و امنیت پایدار منطقه‌ای است، از این رو هر ابتکاری که به حقوق ملت فلسطین بی‌توجه باشد، عامل بی‌ثباتی و مخل امنیت منطقه است.

معاون وزیر خارجه قطر نیز در این دیدار با اشاره به مشترکات تاریخی دو کشور، بر روابط رو به رشد دولت قطر و جمهوری اسلامی ایران در همه ابعاد تاکید کرد و دیدار و رایزنی مقامات وزارتخانه‌های امور خارجه دو کشور را زمینه ساز گسترش این روابط دانست.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.