تاریخ انتشار : دوشنبه 20 شهریور 1402 - 6:41
کد خبر : 12023

رسیدگی به پرونده‌های کثیرالشاکی در دستور کار دستگاه قضائی کرمان

رسیدگی به پرونده‌های کثیرالشاکی در دستور کار دستگاه قضائی کرمان
- رئیس کل دادگستری استان کرمان بر رسیدگی سریع، دقیق و خارج از نوبت به پرونده‌های کثیرالشاکی از سوی قضات در سراسر استان تاکید کرد.

به گزارش نسیم صبا ازمهر، حجت السلام ابراهیم حمیدی در شورای معاونان دادگستری استان کرمان تاکید کرد: مهمترین موضوع در پرونده‌های کثیرالشاکی که باید مورد توجه قضات قرار گیرد شناسایی و توقیف اموال متهمان در همان ابتدای تشکیل پرونده است.

وی با اشاره به اینکه موضوع اغلب پرونده‌های کثیرالشاکی کلاهبرداری، جعل، خیانت در امانت و سرقت است تصریح کرد: در حال حاضر ۵۴ فقره پرونده کثیرالشاکی در استان کرمان در حال رسیدگی است.

وی اظهار داشت: بزرگترین پرونده کثیرالشاکی استان کرمان با یک هزار و ۴۵۲ شخص در پرونده مربوط به حوزه قضائی بم و بروات است و پرونده‌ای با ۵۱۵ شخص در پرونده در دادگاه شهربابک و پرونده دیگری با ۲۰۲ شاکی در پرونده در دادسرای کرمان در رتبه دوم و سوم از حیث میزان اشخاص در پرونده در حال رسیدگی است.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان با بیان اینکه پرونده‌های کثیرالشاکی امنیت روانی جامعه را به مخاطره می‌اندازند، افزود: بیشتر پرونده‌های کثیرالشاکی کلاهبرداری‌های شبکه ای از طریق جلب اعتماد عمومی است.

رئیس شورای قضائی استان کرمان اعلام کرد: دادستان مرکز استان در جایگاه مدعی العموم و از باب پیشگیری از وقوع جرم بایستی بر تبلیغات عمومی که بیم کلاهبرداری در آن وجود دارد، نظارت کند و تدابیری اندیشیده شود تا کلاهبرداران نتوانند از امکانات عمومی شهری مثل بیلبوردها و تبلیغات محیطی در راستای منافع نامشروع خود استفاده کنند.

به پرونده‌هایی که شکات پرونده بیش از ۵۰ نفر باشد، پرونده کثیر الشاکی اطلاق می‌شود

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.