تاریخ انتشار : شنبه 13 آبان 1402 - 6:31
کد خبر : 13400

رایزنی تلفنی وزرای امور خارجه ایران و روسیه درباره غزه

رایزنی تلفنی وزرای امور خارجه ایران و روسیه درباره غزه
وزرای امور خارجه ایران و فدراسیون روسیه، در یک گفت‌وگوی تلفنی، آخرین تحولات مربوط به اوضاع فلسطین و غزه و برخی موضوعات دوجانبه و منطقه‌ای را مورد رایزنی و تبادل نظر قرار دادند.

‌به گزارش نسیم صبا ازمهر، حسین امیرعبداللهیان و سرگئی لاوروف وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه، در یک گفت وگوی تلفنی، آخرین تحولات مربوط به اوضاع فلسطین و غزه و برخی موضوعات دوجانبه و منطقه‌ای را مورد رایزنی و تبادل نظر قرار دادند.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به تحولات غزه و هشدار نسبت به گسترش ابعاد منطقه‌ای این جنگ، بر ضرورت تلاش‌های جدی بین‌المللی برای توقف جنگ و جنایات رژیم صهیونیستی علیه شهروندان فلسطینی در غزه و کرانه تاکید کرد.

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه نیز در این گفت وگوی تلفنی به مواضع مشترک روسیه با جمهوری اسلامی ایران در خصوص بحران فلسطین و شرایط ویژه در غزه اشاره کرد و افزود؛ دولت روسیه نسبت به گسترش جبهه‌های جنگ و از کنترل خارج شدن اوضاع نگران است.

طرفین در خصوص قطعنامه پیشنهادی برزیل در شورای امنیت سازمان ملل و محتوای آن بحث و تبادل نظر کردند.

دو طرف همچنین با اشاره به مناسبات دوجانبه، بر ضرورت توسعه همکاری‌های دوجانبه تاکید و همچنین نشست آتی نخست وزیران کشورهای حاشیه دریای خزر را بااهمیت توصیف کردند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.