تاریخ انتشار : یکشنبه 12 آذر 1402 - 7:46
کد خبر : 14160

رئیس‌جمهور کوبا عصرفردا به تهران می‌آید

رئیس‌جمهور کوبا عصرفردا به تهران می‌آید
رئیس جمهور کوبا به دعوت رسمی رئیس‌جمهوری اسلامی ایران عصر فردا (یکشنبه) و پس از ۲۲ سال از آخرین سفر فیدل کاسترو رئیس جمهور فقید این کشور در صدر هیات عالیرتبه سیاسی و اقتصادی وارد تهران خواهد شد.

به گزارش نسیم صبا ازایرنا، «میگل دیاز کانل» رئیس جمهور کوبا به دعوت رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران عصر روز یکشنبه و پس از ۲۲ سال از آخرین سفر فیدل کاسترو رئیس جمهور فقید این کشور در صدر هیئت عالیرتبه سیاسی و اقتصادی وارد تهران خواهد شد.

مراسم استقبال رسمی از رئیس جمهور کوبا صبح روز دوشنبه توسط آیت‌الله رئیسی و در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد برگزار خواهد شد.

پس از مراسم استقبال رسمی و معارفه هیئت‌های همراه، ملاقات خصوصی روسای دو کشور، نشست مشترک هیئت‌های عالی‌رتبه و مراسم امضای اسناد و تفاهمنامه‌های همکاری برگزار می‌شود و سپس دو رئیس جمهور در نشست مطبوعاتی مشترک نتایج و دستاوردهای رایزنی‌های فیمابین را تشریح خواهند کرد.

میگل دیاز کانل در جریان این سفر علاوه بر دیدار رسمی با آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی دیدارهایی نیز با برخی مقامات عالی‌رتبه کشورمان خواهد داشت و از نمایشگاه توانمندی‌ها و آخرین دستاوردهای فناورانه جمهوری اسلامی ایران و نیز انستیتو پاستور که در عرصه‌های پزشکی و دارویی با کوبا همکاری دارد، بازدید خواهد کرد.

پس از سفر فیدل کاسترو رئیس جمهور فقید کوبا در خردادماه سال ۱۳۸۰، این نخستین سفر رئیس جمهور این کشور به ایران است.

خرداد ماه امسال آیت‌الله رئیسی در قالب سفر منطقه‌ای به آمریکای لاتین پس از ۱۲ سال به دعوت رسمی همتای کوبایی خود به هاوانا سفر کرده بود که در جریان این سفر ۶ سند و تفاهمنامه همکاری در بخش‌های قضایی، همکاری‌های جامع سیاسی، مناسبات گمرکی و مشارکت در حوزه فناوری اطلاعات به امضای مقامات عالی‌رتبه دو کشور رسیده بود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.