تاریخ انتشار : سه شنبه 8 آذر 1401 - 7:25
کد خبر : 6237

دخالت دوباره فرانسه در امور داخلی ایران / پاریس قطعنامه ضد ایرانی تصویب کرد

دخالت دوباره فرانسه در امور داخلی ایران / پاریس قطعنامه ضد ایرانی تصویب کرد
قانونگذاران فرانسه با تکرار ادعای سرکوب تظاهرکنندگان در ایران، این اقدام را محکوم کردند و از دولت‌های اروپایی خواستند تا برای بررسی علت فوت مهسا امینی فشار بیشتری بر ایران وارد

به گزارش ایرنا از آسوشیتدپرس، قانونگذاران مجلس ملی فرانسه دوشنبه با تصویب قطعنامه غیرالزام آور از معترضان در ایران حمایت کردند. گروهی ضدانقلاب نیز مقابل مجلس فرانسه تظاهرات کردند.

در این قطعنامه از دولت‌های اروپایی خواسته شده است تا فشار بر ایران را برای پایبندی به وعده‌های بین‌المللی‌ افزایش دهند و درباره آنچه برای امینی که به زعم آنها به دلیل نقض قوانین سخت‌گیرانه پوشش دستگیر شده بود، تحقیق کنند.

نمایندگان مجلس فرانسه با تکرار ادعاهای ضدایرانی غربی‌ها، مدعی شدند اقدامات ایران نقض آشکار حق برپایی تظاهرات و آزادی بیان است که غیرقابل قبول است.

این قطعنامه همچنین خواستار آزادی هفت شهروند فرانسوی بازداشت شده در ایران شد.

همچنین وزیر خارجه فرانسه نیز در این جلسه در سخنانی گفت: اتحادیه اروپا که تاکنون دو بسته تحریمی علیه جمهوری اسلامی ایران تصویب کرده است، در حال آماده کردن سومین بسته تحریم‌های خود است.

به گفته وی، قرار است تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا در نشست آتی شورای اروپا در تاریخ ۱۲ دسامبر (حدود دو هفته دیگر) بررسی و تصویب شود.

پیش تر امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه نیز در ادامه دخالت‌های این کشور در امور داخلی ایران با «معصومه علی‌نژاد قمی کلایی» معروف به «مسیح علی‌نژاد» یکی از چهره‌های معاند ضد ایرانی و همراهان وی در حاشیه مجمع صلح پاریس دیدار کرده بود.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران نیز در واکنش به این دیدار، آن را محکوم و تاکید کرد: اینگونه اقدامات ضد ایرانی بدون شک در حافظه مردم بزرگ ایران حک خواهد شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: جای شگفتی است که رئیس جمهور یک کشور مدعی آزادی با تنزل دادن سطح خود، با فرد منفور و بازیچه‌ای دیدار می‌کند که طی ماه‌های اخیر تلاش کرده به وضوح به نفرت پراکنی و اقدامات خشونت بار و تروریستی در جمهوری اسلامی ایران و نیز علیه اماکن دیپلماتیک و دیپلمات‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور دامن بزند.

کنعانی همچنین اظهارات نقل شده از مکرون مبنی بر حمایت او از به اصطلاح انقلابی که این افراد سردمدار آن هستند را مایه تأسف و شرم آور خواند و شدیدا به این اظهارات اعتراض کرد.

سخنگوی دستگاه سیاست خارجی افزود: بدین سبب این دیدار نقض فاحش مسئولیت‌های بین‌المللی فرانسه در مبارزه با تروریسم و خشونت طلبی است و به منزله ترویج این پدیده‌های شوم است.

کنعانی تاکید کرد: اینگونه اقدامات ضد ایرانی بدون شک در حافظه مردم بزرگ ایران که شناخت خوبی از رویکردهای گزینشی و ضد حقوق بشری برخی رهبران اروپایی دارند، حک خواهد شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.