تاریخ انتشار : شنبه 18 آذر 1402 - 6:12
کد خبر : 14304

رؤسای جمهور ایران و روسیه گفت‌وگوهای مهمی درباره فلسطین داشتند

رؤسای جمهور ایران و روسیه گفت‌وگوهای مهمی درباره فلسطین داشتند
وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین- حماس، گفت: گفت‌وگوهای مهمی میان رؤسای جمهور ایران و روسیه در موضوع فلسطین انجام شده است.

به گزارش نسیم صبا از مهر، در گفت‌وگوی تلفنی حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان با اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین- حماس آخرین تحولات سیاسی و میدانی فلسطین و تداوم تهاجم وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

امیرعبداللهیان در این گفت‌وگو، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین را در جریان آخرین اقدامات و تحرکات دیپلماتیک کشورهای اسلامی و عربی و جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین‌الملل در حمایت از مردم فلسطین و محکومیت جنایات جنگی رژیم صهیونیستی و توقف کشتار بی‌رحمانه شهروندان در غزه و نیز کرانه غربی قرار داد.

وزیر امور خارجه کشورمان از اقدام دبیرکل سازمان ملل متحد در مکاتبه با شورای امنیت بر اساس ماده ۹۹ منشور سازمان ملل متحد تقدیر و آن را اقدامی کم سابقه و ارزشمند در جهت استقرار صلح و امنیت در جهان توصیف نمود.

امیرعبداللهیان یکی از محورهای مهم مذاکرات رئیسی، رئیس جمهور کشورمان با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه را بحران غزه عنوان کرد و تاکید نمود: گفت‌وگوهای مهمی میان رؤسای جمهور ایران و روسیه در موضوع فلسطین انجام شده است.

اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس نیز در این گفت‌وگو ضمن تشکر از مواضع شناخته شده و ثابت جمهوری اسلامی ایران در حمایت از ملت فلسطین و تلاش‌های دیپلماتیک گسترده جمهوری در عرصه منطقه‌ای و بین‌المللی به منظور پایان دادن به جنایات صهیونیست‌ها علیه ملت فلسطین، آخرین وضعیت غزه در سایه استمرار جنایات و کشتار غیرنظامیان توسط رژیم صهیونیستی را تشریح کرد.

اسماعیل هنیه تاکید کرد: به یاری خدا مقاومت تا توقف جنایات صهیونیست‌ها و رفع کامل اشغال فلسطین ادامه خواهد یافت.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.