تاریخ انتشار : شنبه 16 دی 1402 - 5:41
کد خبر : 14995

بیش از ۳۰۰۰ طرح نیمه‌تمام ورزشی در کشور داریم

بیش از ۳۰۰۰ طرح نیمه‌تمام ورزشی در کشور داریم
وزیر ورزش و جوانان از وجود ۳۳۰۰ طرح نیمه‌تمام ورزشی در سطح کشور خبر داد.

به گزارش نسیم صبا ازمهر، کیومرث هاشمی شامگاه جمعه در جریان دور دوم سفر استانی دولت سیزدهم به استان زنجان، در جمع قهرمانان و نخبگان ورزش استان زنجان، با اشاره به اینکه طبق آمار در حال حاضر ۳۳۰۰ طرح نیمه‌تمام ورزشی در کشور داریم، گفت: یکی از رویکردهای جدی دولت در قبال این طرح‌ها، تلاش برای بهره‌برداری از این پروژه‌ها علی‌رغم محدودیت‌های مالی است.

وی با تاکید بر اینکه برای اتمام طرح‌های نیمه‌تمام ورزشی، دولت روی کمک بخش خصوصی حساب ویژه‌ای باز کرده است، افزود: امروز نیاز مبرم به افزایش سرانه ورزشی در کشور به ویژه مناطق محروم و کم‌برخوردار داریم، از این رو اهتمام به بهره‌برداری از طرح‌های نیمه‌تمام ورزشی می‌تواند تا حدود زیادی این نقیصه را جبران کند.

این مسؤول با اشاره به اینکه زنجان یکی از استان‌هایی است که از وجود ۸۳ طرح نیمه‌تمام ورزشی رنج می‌کشد، اظهار کرد: با توجه به مشکلاتی که در خصوص زیرساخت‌های ورزشی در سطح کشور داریم، انتظار می‌رود تا زمان بهره‌برداری از طرح‌های نیمه‌تمام ورزشی بتوانیم استفاده بهینه‌ای از همه سالن‌های ورزشی در سطح کشور داشته باشیم.

هاشمی از ابلاغ سیاست‌های کلان حوزه ورزش توسط مقام معظم رهبری در آینده نزدیک خبر داد و تصریح کرد: همه ما موظف به اجرای این سیاست‌ها هستیم.

وظیفه ما به عنوان وزارت ورزش و جوانان، رسیدگی به امور باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال نیست

وی در ادامه با اشاره به حواشی پیرامون دو باشگاه بزرگ فوتبال ایران، یادآور شد: فراموش نکنیم که وظیفه ما به عنوان وزارت ورزش و جوانان، رسیدگی به امور باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال نیست، به همین خاطر نباید در این امور ورود پیدا کنیم، از طرفی هیأت‌های ورزشی نیز باید این مهم را مدنظر داشته باشند که نمی‌توانند باشگاه‌داری کنند.

وزیر ورزش و جوانان ضمن ابراز نارضایتی از وضعیت ورزش همگانی در کشور، بر ضرورت فراهم کردن بستر مناسب جهت حضور همه اقشار در حوزه ورزش تاکید کرد و ادامه داد: وضعیت نامطلوب ورزش همگانی را می‌توان از آماری چون چاقی مفرط بیش از ۵۵ درصد نوجوانان و پایین آمدن سن امید به زندگی در صورت تداوم این شرایط درک کرد.

وی در ادامه از پرداخت ۱۲۷ هزار میلیارد تومان تسهیلات ازدواج از ابتدای سال‌جاری تاکنون خبر داد و با اشاره به اینکه علی‌رغم همه این اقدامات، هنوز ۲۶۳ هزار نفر در صف دریافت این وام قرار دارند، خاطرنشان کرد: تلاش دولت از انجام این کارها حل مشکلات و دغدغه جوانان در امر ازدواج است، به همین خاطر وزارت ورزش و جوانان طرح‌های خوبی در این زمینه در دستور کار خود قرار داده است.

باشگاه‌داری یکی از نقاط ضعف ورزش کشور است

هاشمی، یکی از نقاط ضعف ورزش کشور را باشگاه‌داری عنوان و از آن به مثابه حلقه مفقوده ورزش کشور یاد کرد و گفت: بی‌تردید در این عرصه با ضعف‌های زیادی مواجه هستیم. یکی از کارکردهای اصلی باشگاه‌های ورزشی، توجه به امر استعدادیابی و شناسایی این استعدادها و پرورش آن‌ها جهت حضور در میادین مختلف به ویژه لیگ‌های باشگاهی است.

وی همچنین با اشاره به اهمیت آمایش سرزمین و با تاکید بر اینکه توجه به این موضوع می‌تواند تحول خوبی در عرصه ورزش به وجود آورد، افزود: این طرح بیانگر آن است که هر منطقه می‌تواند بر اساس استعداد و ظرفیت‌هایی که در عرصه قهرمان‌پروری دارد، در این حوزه ورود پیدا کرده و سهم ارزنده‌ای در توسعه ورزش داشته باشد.

وزیر ورزش و جوانان در ادامه به یکی از طرح‌های مهم و موفق این وزارتخانه با عنوان طرح «صبا» اشاره کرد و گفت: با اجرای این طرح، دانش‌آموزان پایه سوم ابتدایی به صورت رایگان به آموزش شنا پرداختند، این در حالی است که طرح مذکور بعد از روی کار آمدن دولت سیزدهم متوقف شد، در حالی که باید در این حوزه با قدرت ظاهر شویم؛ چرا که ورزش شنا سهم ارزنده‌ای در مدال‌آوری بازی‌های آسیایی و المپیک دارد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.